Haas-teamets ‘bremse-ballade’ fortsætter.

Efter en små-kaotisk weekend i Silverstone for 10 dage siden, hvor der blev skiftet bremse-leverandør på Kevin Magnussens og Romain Grosjeans biler flere gange (og hvor de i løbet kørte med henholdsvis Brembo- og Carbone Industrie-bremser), skal Formel 1-feltet i weekenden afvikle Ungarns Grand Prix på Hungaroring.

Og har vil bremserne spille en betydeligt større rolle end i Silverstone.

»Der er jo ingen hårde nedbremsninger i Silverstone – det er en af de baner, hvor man belaster bremserne mindst,« siger Haas-teamchef Guenther Steiner:

»Hungaroring repræsenterer nærmest det modsatte: Her bruger man bremserne voldsomt, og der er aldrig rigtig tid til at køle dem ned, fordi langsiderne er så korte.«

Haas-teamet vil fortsætte med at teste både Brembo- og Carbon Industrie-bremserne i de første træninger i Ungarn, og først derefter tage stilling til, hvilken leverandør man vil bruge i kvalifikationen og løbet.

Kevin Magnussen siger om valget mellem Brembo og Carbone Industrie: »Det er noget,, vi stadig arbejder med.«

Brembo har leveret bremser til Haas siden teamet debuterede i Formel 1 i starten af 2016. Bortset fra det britiske grandprix i Silvertone for 10 dage siden har teamet kørt med de italienske bremser i alle løb. Brembo har netop produceret en lille video om det hårdeste bremse-punkt på Hungaroring, der kommer inden banens Sving 1.