Har du nogensinde fået serveret en 'Big Mac' på McDonald's og tænkt, at det var lidt skuffende, at den slet ikke så så tiltalende ud som på reklameskiltene?

Nu viser McDonald's Danmark, hvorfor det forholder sig sådan.

I et klip på fastfoodkædens Facebook-side ser man brandmanager Dorte Stine Jensen, som inviterer folk ind i et studie, hvor de optager en reklame og tager billeder af en burger.

Hun forklarer, at ingredienserne i reklamen er præcis de samme, som i den burger man kan købe.

»Forskellen er, at i restauranten skal det gå hurtigt, og her (under optagelsen af reklamen, red.) har vi tid til at vende og dreje hvert enkelt saltblad,« siger Dorte Stine Jensen.

Man bliver også introduceret til en 'food stylist', hvis eneste job er at få burgerne til at se ekstra lækre ud og gøre alle ingredienserne synlige. Han forklarer blandt andet, at det flotte udseende bliver opnået ved, at burgerens ingredienser er kolde, når han bearbejder burgeren.

Men de er langt fra færdige med at fifle med burgerens udseende. Efter reklamen er optaget, så bliver billeder af burgeren nemlig efterbehandlet i et billedbehandlingsprogram.

Og det er forklaringen på, hvorfor din fastfood fra McDonald's slet ikke ligner det, som du spiser i virkeligheden.

Det er dog ikke alle, der køber den undskyldning.

'Food Stylist!? Jesus Christ, hvad med at lave et produkt, der tager sig godt ud i sig selv... og hvor mange mennesker skal der egentlig til for at tage et billede af en burger?? - et billede der i øvrigt skal efterbehandles og retoucheres,' skriver Hans-Jacob Lauridsen som kommentar til opslaget.

Se klippet her.