Flere af de største sponsorer i Brøndby har ikke forlænget million-kontrakterne, mens den usikre fremtid for klubben sætter andre i venteposition.

Da Brøndby tirsdag kom med første trin af den store redningsplan, blev der stillet forskellige kriterier op for at planen skal lykkes. Ud over den varslede lønnedgang til spillere og ansatte samt fornuftige aftaler med kreditorer blev det også slået fast, at det er vigtigt for Brøndbys beståen og fremtid, at sponsorer fortsat bakker op.

Men netop flere af Brøndbys store sponsorer har sagt stop eller har trukket håndbremsen for en tid. Det skriver Ekstra Bladet.

Blandt har en af klubbens største sponsorer, rejsebureauet Apollo, sagt stop for en aftale, der har indbragt op mod en million kroner om året til Brøndby. Det samme gælder for  ejendomsmæglerfirmaet EDC og entreprenøren Petri & Haugsted, der også begge har trukket stikket til Brøndby. Sidstnævnte var end til at bygge Brøndby Stadion og har været sponsor i mere end 25 år

Også det internationale materieludlejningsfirma Loxam kan være på vej ud. Sponsoratet, der også er et af de tunge er udløbet ved årsskiftet og er indtil videre ikke forlænget. Om det kommer til at ske, afhænger meget af, hvad Brøndbys ledelse får stablet på benene i forhold til redningsplanen.

- Vi er i venteposition. Det giver ikke mening at lave et sponsorat, når vi ikke kender fremtiden for Brøndby endnu. Lysten mangler ikke, men vi er nødt til at have noget sikkerhed for, at klubben lever mere end i et par måneder, siger direktør i Loxam Hanne Baunsgaard til Ekstra Bladet.

Hos Brøndby erkender direktør Tommy Håkansson, at sponsor-kronerne ikke ligefrem vælter ind i klubben.

- Det går fornuftigt, men er ikke tilfredsstillende. Vi gør, hvad vi kan, men sponsormarkedet er bestemt ikke let i disse tider. Det er et meget vanskeligt marked, og den situation, vi befinder os i, gør ikke tingene lettere, siger Tommy Håkansson, der ikke ønsker at kommentere på de enkelte sponsorers stop.

tipsbladet.dk