FCKs hjemmebane og Danmarks nationalstadion Parken kan ende med at få et nyt navn i fremtiden, idet der er indgået en aftale med Telia.

Parken og Telia har indgået en sponsoraftale, der betyder, at Danmarks nationalstadion nu kan skifte navn. I forvejen havde parterne indgået en aftale om at tilbyde gratis trådløst internet til tilskuere og koncertgæster fra 1. juli, men nu har de også indgået et stadionsponsorat, de kalder 'det største og mest omfattende af sin slags i Norden'.

- Nu skal vi sætte os sammen med Telia i den kommende tid og finde ud af præcist, hvordan vi kommer til at gøre det her bedst muligt for alle parter inkl. vores mange fans og gæster. Og det er en proces, vi glæder os helt enormt meget til. Vi vil gøre Parken til Nordens mest interaktive og levende stadion. Og det er nu et stort skridt nærmere, siger administrerende direktør i FC København og Parken, Anders Hørsholt.

Hverken FC København eller Telia fortæller det selv, men aftalen betyder ikke blot, at Telia nu skal have logoer op på Parken, men også at teleselskabet har sikret sig rettighederne til Parkens navn og altså kan tage navneforandring til eksempelvis Telia Park.

- Vi ved faktisk ikke, hvad vi gør endnu, men det skal vi nu sætte os ned og finde ud af i et tæt samarbejde med Parken. Vi har meget respekt for det her, for det er jo et fantastisk sted at komme ind, og det er næsten et nationalklenodie, vi taler om, siger Telias kommunikationschef Mette Honoré.

Betyder det her, at I har købt stadionnavnet?

- Ja, vi har muligheden, men vi har ikke besluttet, om vi vil gøre det endnu, for der er jo mange interessenter, og det kan være lidt ømtåleligt for mange, siger kommunikationschefen.

I Champions League- og generelt UEFA-regi er det ikke tilladt at kalde stadioner for sponsornavne, hvorfor Parken i hvert fald internationalt fortsat vil hedde Parken.