Bolden i strip-striden om Lyngbys fremtid er lige nu på den nuværende ledelses banehalvdel. Her har man indtil årsskiftet til at finde de cirka otte millioner kroner, der skal til for at købe hovedsponsor og aktionær Hellerup Finans ud.

Hellerup Finans har klart meldt ud, at man ikke ønsker at bakke op om direktør Christan Hill-Madsen, og Nordea har ligeledes trukket sig som sponsor.

Nu erfarer BT, at yderligere en sponsorgruppe udgørende omkring to millioner kroner af klubbens sponsorportefølje har stukket hovederne sammen i en ’kup’-snak. Gruppen ønsker ikke længere at bakke op om den nuværende ledelse. Det forklarer en af initiativtagerne til snakken – selvstændig virksomhedsrådgiver Steen Johansen, der beskriver sig som en mangeårig kontakt til erhvervsliv, kommune og skiftende bestyrelsesmedlemmer i Lyngby samt klubbens moderselskab.

»Den langt overvejende del af sponsorerne til Lyngby Boldklub A/S vender sig mod direktionen på grund af dens manglende dømmekraft i forhold til sponsorernes behov og værdisæt,« siger han.

»Sponsorerne siger fra i forhold til den nuværende ledelse – og ser ikke ledelsen som værdiskaber og samlingspunkt i relation til at skaffe kapital til sikring af drift og videre udvikling af klubben,« forklarer han.

Sponsorturen til Madrid, der endte med stripklub-besøg og druk, er det springende punkt for utilfredsheden, siger han.

»Direktionen for Lyngby Boldklub A/S har i forbindelse med Madrid-turen udvist en helt uacceptabel mangel på pli, etik og respekt i forhold ikke kun til sine sponsorer, men til hele den skare af fans, borgere i byen, kommunen, moderklubben med alle dens frivillige medarbejdere samt spillerne unge såvel som seniorer, der alle på en eller anden måde yder sit til boldklubben og er stolte herover. Nu står de skuffede tilbage på perronen og afventer et nyt tog at springe på – og med en mere troværdig vognstyrer.«