Brøndbys jagt på en hovedsponsor trækker ud, men direktør Jan Lockhart arbejder stenhårdt på at få sikret en aftale

Det er ved at være meget lang tid siden, at Jesper "Kasi" Nielsen meddelte offentligheden, at sponsoratet til fodboldklubben Brøndby ville blive stoppet. Det skete tilbage 30.  december 2009, hvor hovedsponsoren offentliggjorde, at han ville stoppe sponsoratet med Brøndby i udgangen af 2010.

Som bekendt indgik Jesper Nielsen en aftale med Brøndby om at blive ved med at betale omkring tre millioner kroner, indtil klubben kunne præsentere en ny hovedsponsor og ellers til udgangen af maj 2012. Siden er det kommet frem, at Brøndby også sikrede sig en aftale om penge i yderigere et år, såfremt en ny hovedsponsor ikke er fundet.

Og selv om månederne siden det ophørte sponsorat er ved at være rigtig mange, har Brøndby endnu ikke fundet sig en ny hovedsponsor, så indtil videre høster fodboldklubben stadig millioner fra Jesper Nielsens bankkonto.

Men hvad er status?

- Vi arbejder stadig benhårdt på at få skaffet den rette aftale omkring et hovedsponsorat. Jeg vil sige, at det er, hvad vi bruger 80 procent af tiden på i øjeblikket, siger Brøndbys direktør Jan Lockhart til tipsbladet.dk.

- Som verden ser ud i dag, er det et benhårdt marked, og det er ikke kun os, der har svært ved at skaffe hovedsponsorater.

I forbindelse med den liberaliseringen af spilmarkedet i Danmark - gældende fra nytår -  har der været været masser af kontakt mellem bookmakere og danske fodboldklubber, og Brøndby har været en af dem. Men der er ikke indgået en aftale,og det er ikke tæt på.

- Jeg vil sige, at der er en hel masse i gang og har været det længe, men at kalde det konkrete forhandlinger vil jeg ikke. Vi er i kontakt med masser af mulige og interesserede parter, og vi er i kontakt med både danske og udenlandske firmaer, siger Jan Lockhart.

- Der kan både være tale om bookmakere og andre typer firmaer. Brøndby er stadig en ekstremt stærk platform, når det kommer til omtale og branding, og det er naturligvis noget, som de interesserede firmaer er helt opmærksomme på.

Brøndby har gentagne gange de seneste sæsoner været ramt af både sportslige kriser og intern uro omkring ledelsen, hvilket kan have besværliggjort jagten på en hovedsponsor, men starten på forårssæsonen har været ganske positiv for Brøndby med syv point for tre kampe, hvilket gør klubben til forårets mest formstærke i Superligaen.

Da Jan Lockhart tiltrådte som direktør i Brøndby tilbage i marts 2011 udtalte han, at målet var at have et hovedsponsorat på plads i løbet af få måneder. Siden har tingene udviklet sig.

- Jeg er færdig med at udstede garantier i den retning, men som sagt arbejder vi benhårdt og bruger masser af energi på at få en ny hovedsponsor på plads, siger direktøren.

tipsbladet.dk