Daniel Agger er færdig som fodboldspiller, men uden for banen har han travlt. Tilbage i 2013 investerede han i virksomheden Tattoodo.com, en social platform, hvor man kan finde inspiration og dele tatoveringer.

Og siden er det gået stærkt. Ifølge Business Insider er tattoodo.com nu verdens største online-portal med tatoveringer. Tattoodo.com har 15 millioner besøgende om måneden, 40 millioner fans på Facebook og to milliarder klik om måneden.

Der er ingen tvivl om, at Agger har ladet sin personlige interesse for tatoveringer veje tungt, da han sammen med Hummel-ejeren Chrstian Stadil besluttede sig for at investere i den ide, som de to danske iværksættere Mik Thobo-Carlsen og Johan Plenge havde udtænkt. Og den investeringsstrategi ser nu ud til at være den helt rigtige.

Agger har også bakket sine mange penge med sin hud. Således lagde han fingre til to nye tatoveringer af Liverpools berømte 'Liverbird'-symbol, som Tattoodos berømte tatovør Ami James udførte. Og de nye tatoveringer blev et viralt hit på nettet.

»Vi streamede det på Facebook og fik 1,5 millioner visninger. Det var en af de første gange, at vi prøvede streaming på den måde, og vi vil helt sikkert gerne gøre det igen,« siger Mik Thobo-Carlsen til Business Insider.

Så er det bare spørgsmålet, om Agger kan finde en ledig plads på kroppen til nye tusser.

Daniel Agger (midten) sammen med Hummel-ejer Christian Stadil og den kendte tatovør Ami James.
Daniel Agger (midten) sammen med Hummel-ejer Christian Stadil og den kendte tatovør Ami James. Foto: Betina Garcia
Vis mere