Et tilsyneladende spontant stjernebesat Twitter-billede fra årets Oscar-uddeling er gået verden rundt. Men nu viser det sig, at det var mere planlagt end spontant, da showets værtinde, Ellen DeGeneres, tog det famøse billede.

Idéen til det 'spontane' selfie med blandt andet Brad Pitt, Kevin Spacey og Julia Roberts kom allerede et par dage før showet.

Det skriver Wall Street Journal.

Som en del af en Samsungs sponsoraftale for Oscar-uddelingen med ABC, der sendte showet til amerikanerne, havde man fået ind, at man skulle bruge deres smartphones i showet. Det fortæller to personer tæt på aftalen til avisen.

Og da Ellen DeGeneres et par dage inden fortalte, at hun ville lave selfies under showet, foreslog ABC hende, at hun brugte en Samsung-telefon til det.



Det er heller ikke småpenge, der blev brugt fra Samsungs side. Det vurderes, at giganten smed over 100 millioner kroner efter showet. Dermed var stuntet, som man skulle tro ville vise, at stjernerne i virkeligheden bare er ligesom os bare var product placement.

Hvorfor også vente til reklamepausen, før man kan få sine produkter på skærmen?



Selve selfiet med stjernerne blev hurtigt set af mange på det sociale medie Twitter, hvor Ellen DeGeneres lagde billedet op.

Der fik billedet så mange retweets (eller delinger), at Twitters servere simpelthen gik ned. Billedet er nu oppe på 3.226.626 delinger, som er stilnet af nu. Uanset hvad, en god investering af Samsung.