KØB PLUS!

Det kan du se på de nye tv-kanaler

Tv-krigen bliver for alvor skudt i gang, når Danmarks to nye, landsdækkende tv-kanaler, DR3 og 7'eren, går i luften.

Her kan du læse, hvad de to tv-kanaler vil tilbyde seerne.

DR3

DRs nye ungdommelige kanal går i luften 28. januar.

DR3 vil blandt andet indeholde:

Videnskab - underholdende og videnskabelige programmer, som både er egenproducerede og indkøbt fra udlandet.

Musik - koncerter, events, musikhistorie samt egenproducerede og udenlandske musikdokumentarer.

Dokumentar - Et miks af danske og udenlandske højkvalitets-dokumentarer, kaldet ’DR3-dok’.

Fiktion - Danske og udenlandske serier som for eksempel ’Girls’ og ’The Walking Dead’.

Sport - Bl.a. med ’Thomas Skovs Sportsprogram’ (billedet). Anderledes sportsgrene og X-Games.

Satire og humor-programmer - dansk og udenlandsk produceret comedy og satire.

Udfordringer - Man skal stille ind på DR3, fordi det er en kanal, der ikke er bange for at prøve noget nyt. På DR3 kan man på én og samme tid blive udfordret og blive klogere, samtidig med at man bliver godt underholdt, siger DR3s kanalchef, Lotte Lindegaard, der tidligere har været medieforsker på Danmarks Radio samt børne- og ungdomsredaktør på både DR og TV2.

7'eren

7’eren gik i luften 1. januar og sender blandt andet:

Musik - Egenproduceret interaktivt musikshow sendt live, hvor seerne er med til at præge programmet. Fire gange om ugen.

Comedy og humor - Blandt andet fra Casper Christensens Douglas Entertainment, samt amerikanske programmer som ’Adult swim’ med absurde stunt-jokes a la ’Jackass’.

Reality - både egenproducerede og udenlandske programmer. Blandt andet det engelske ’Kongerne af Essex’ samt ekstra-versioner og spin-offs på de danske reality-serier ’Kongerne af Marienlyst’ og ’Big Brother’.

Fiktion - amerikanske ungdomsserier, for eksempel ’Gossip Girl’ og ’Beverly Hills 90210’.

Sport - Ekstrem sport fra Danmark og udlandet. Blandt andet med seernes egne klip af stunts fra skate- og snowboard, ski, BMX og parkour.

Kontakt - På 7’eren er det vigtigt for os at være i kontakt med seerne via Facebook, Twitter, Instagram og mobile enheder som tablets. Det er der, de er i forvejen, og vi ved, at mange af dem ser fjernsyn med en tablet i skødet, siger kanalchef Nanna Schultz.