36 år efter "Halløj på badehotellet" får John Cleese comeback i rollen som den koleriske Basil Fawlty. Dog kun for en kort bemærkning.

Det blev kun til 12 afsnit, men "Halløj på badehotellet" fik alligevel markeret sig som en af de mest succesfulde komedieserier i britisk tv-historie, og nu får hovedpersonen fra dengang, Basil Fawlty, comeback.

Om end kun i en gæsteoptræden i en ny tv-reklame for den internationale brillekæde Specsavers, der også står bag Louis Nielsen i Danmark.

LÆS OGSÅ: 'Fawlty Towers' skal rives ned

»Mange har sendt mig manuskriptforslag til "Halløj på badehotellet", eller til Basil Fawlty, og de har altid været ganske forfærdelige«, forklarer John Cleese, der udødeliggjorde den koleriske hoteldirektør i midten af 70'erne.

LÆS OGSÅ: Her er stjernerne fra M*A*S*H nu

»Men de her folk kom med en ide, vi mødtes og de var vældigt søde, og inden for tyve minutter havde vi skrevet et manuskript. Så åbenlys en ide var det«.

»Jeg kiggede på det, og tænkte, at det her vil virke og det er virkelig sjovt«, forklarer komikeren, der er blevet 76 år.

LÆS OGSÅ: Husker du Manuel fra Halløj på badehotellet? Her er han nu

Specsavers kører, ligesom Louis Nielsen i Danmark, en reklamekampagne fokuseret på uheldige situationer udløst af dårligt syn.

Kombineret med Basil Fawltys hidsige temperament kan det kun gå galt. Og gør det, da han ender med at slå løs på en politibil med gren.

LÆS OGSÅ: 25 års jubilæum: Her er Hyacinth i dag

Artiklen er oprindelig bragt på herognu.dk