Tirsdag er det slut. Her vil webshoppen Wupti.com ophøre med at eksistere.

»For at skabe de allerbedste onlinetilbud til vores kunder, vil vi fremover prioritere anderledes,« siger Thor Jørgensen, ansvarlig for Salling Groups samlede onlineforretning.

Fra 1. februar har man hos den store koncern således besluttet, at man ikke længere kan købe hårde hvidevarer og meget andet på det ellers så kendte Wupti-site, der har eksisteret i 16 år. Siden 2006.

I stedet bliver kunderne fra tirsdag ledt over hos Bilka.dk, hvor de vil »kunne finde samme produkter samt et endnu større nonfood-udvalg.« Som det lyder i en pressemeddelelse.

Salling Group har ejet Wupti.com siden 2015, hvor den efter overtagelsen har kørt selskabet videre efter mottoet: 'Vi har ingen fysiske butikker – vi sparer hellere på udgifterne, så vi kan sætte vores priser lavere'.

Men det er nu manglen på fysiske butikker, der reelt koster Wupti-brandet livet.

Thor Jørgensen fra Salling Group konstaterer i pressemeddelelsen, at man i koncernens analyser er nået frem til, at de stærkeste spillere blandt landets webbutikker »foruden en onlinekanal også har en fysisk butik eller et varehus«.

Og det har Bilka som bekendt.

Derfor er beslutningen også et led i »at styrke Bilka som bedste one-stop-shop« – det vil sige et varehus, hvor man kan købe det hele på en gang uden at gå andre steder hen. Både på nettet og i de fysiske butikker.