Telenors driftsresultat i Danmark steg i tredje kvartal, selv om man selskabet mistede 2000 mobilabonnenter.

København. Selv om Telenor har tabt 2000 danske mobilkunder det seneste kvartal, er det alligevel lykkedes for teleselskabet at øge sin indtjening.

Regnskabet for tredje kvartal viser, at omsætningen faldt med to procent sammenlignet med samme periode sidste år.

Og den gennemsnitlige månedlige indtægt per kunde faldt også fra 152 norske kroner til 146 norske kroner.

Alligevel lykkedes det i et presset dansk telemarked at øge driftsresultatet før af- og nedskrivning og særlige poster med syv procent til 136 millioner norske kroner (svarende til 113 millioner danske kroner).

Det skyldes ifølge årsrapporten, at det er lykkedes at sænke udgifterne til salg og marketing.

I august meddelte koncernen, at man ville lukke fem butikker og afskedige 79 ansatte i en sparerunde, og det har givetvis bidraget til besparelserne.

Telenor har med udgangen af tredje kvartal 1.789.000 abonnenter i Danmark.

For koncernen som helhed steg omsætningen til 32,8 milliarder norske kroner, ligesom driftsoverskuddet før af- og nedskrivninger og særlige poster steg til 12,5 milliarder norske kroner.

/ritzau/