TDC har fortsat svært ved at vinde nye tv- og mobilkunder. Resultatnedgang på 22 procent i andet kvartal.

TDC har torsdag præsenteret sit regnskab for andet kvartal i år, og heraf fremgår det, at selskabet mistede både tv- og mobilkunder Danmark i andet kvartal i år.

På mobilsiden var nettotabet dog begrænset til 10.000 kunder, hvilket er en lille andel af de mere end 2,9 millioner kunder, der fortsat er tilknyttet TDC.

Størstedelen af kundetabet kommer fra erhvervsabonnementer, idet TDC kun mistede 2000 privatkunder i kvartalet.

På tv-siden er der 23.000 færre kunder end for tre måneder siden. Det skyldes blandt andet, at man har mistet en større boligforening med 8000 abonnenter som kunde.

Koncernchef Pernille Erenbjerg minder dog i en pressemeddelelse om, at antallet af kunder ikke tegner det fulde billede.

- Jeg hæfter mig især ved en tilfredsstillende udvikling i vores danske mobilforretning, hvor bruttofortjenesten nu vokser for tredje kvartal i træk, siger hun.

Bruttofortjenesten på mobilområdet voksede da også med 1,8 procent, selv om der altså blev færre kunder.

Ikke desto mindre faldt TDC-omsætningen i kvartalet med tre procent til 5,051 milliarder, ligesom resultatet tog et dyk med 22 procent til 440 millioner kroner.

Koncernledelsen fastholder sine forventninger til årets finansielle resultater.

De lyder blandt andet på at opnå en driftsindtjening, der er større end 8,2 milliarder kroner.

/ritzau/