Kunder i mobilselskabet Tjeep får en anden udbyder, efter at selskabet har indgivet konkursbegæring.

København. Mobilselskabet Tjeep har indset, at kassen er tom. Selskabet indgiver derfor konkursbegæring, oplyser Tjeep fredag i en pressemeddelelse.

- Siden vores introduktion på det danske mobilmarked er kunderne strømmet ind, og konceptet med enkeltabonnementer til gode priser har været en stor succes.

- Desværre havde vores samarbejdspartnere store udfordringer med det tekniske setup som følge af manglende villighed fra vores konkurrenter, lyder det i meddelelsen.

Det fremgår ikke, hvor mange kunder det forholdsvist nystartede selskab har.

For kunderne betød det i første omgang, at de fra fredag ikke længere kunne bruge deres mobil til at ringe eller sms'e.

Men fra klokken 21 bliver der igen åbnet op. Mobilselskabet Greentel overtager nemlig aktiviteterne fra Tjeep.

Det oplyser Greentel i en pressemeddelelse, som også de berørte mobilkunder har modtaget fredag aften.

Tjeep har slået sig op på at have de laveste priser på markedet. Selskabet lancerede i marts 2017 reklamefinansierede abonnementer, hvor man ved at lytte til reklamer kan få en lavere mobilregning.

Tjeep kom på markedet i september 2016, men har fra starten haft tekniske vanskeligheder blandt andet med at få overført telefonnumre fra andre selskaber.

14. juni skrev mediet ITWatch, at Tjeep var på jagt efter ny kapital. Af investorprospektet fremgik det, at Tjeep forventede at have 100.000 kunder ved udgangen af 2017.

Men det lykkedes altså ikke at rejse kapital.

- Til trods for flere gode dialoger med potentielle investorer er det ikke lykkedes at finde en løsning på den korte bane, lyder det.

/ritzau/