Et helt nyt koncept er på vej til samtlige af McDonald's 89 restauranter i landet, hvor gæster inden længe kan komponere deres egne burgere.

Det skriver Business.dk.

Ved udgangen af 2017 er det ambitionen, at konceptet "Made for you" har bredt sig til hele landet, så kunderne selv kan sammensætte deres fastfood og bestille den på skærme i restauranterne.

- Vi har ligget i Danmark i 35 år, og vi er kendt for vores ikoniske produkter. Men vi er også en forretning, der er nødsaget til at udvikle os med samfundet, så vi fremstår tidssvarende og moderne.

- Og vi kan se, at det bliver mere og mere vigtigt for gæsterne, at de føler, at maden bliver lavet på deres præmisser, siger Joachim Knudsen, administrerende direktør hos McDonald?s Danmark, til Business.dk.

Alt i alt postes der et trecifret millionbeløb i transformationen, der blandt andet indebærer et redesign af restauranterne.

- Vi vil gerne give vores gæster en højere grad af indflydelse og være noget mere for dem, siger Joachim Knudsen.

De digitale bestillingsmaskiner vil ikke resultere i afskedigelser af medarbejdere. Det slår han fast over for Business.dk.

Direktøren understreger, at omstillingen ikke sker af nød. Omsætningen for McDonald's 89 restauranter har været jævnt stigende og oversteg i 2015 for første gang to milliarder.

/ritzau/