Intermail ændrer strategisk fokus som følge af, at der sendes færre fysiske breve nu om dage.

København. Det smitter af på andre virksomheder end PostNord, at danskerne på få år har reduceret antallet af sendte breve betragteligt.

Hos den børsnoterede danske virksomhed Intermail, der blandt andet producerer konvolutter, kan de faldende brevmængder således mærkes.

Omsætningen i andet kvartal af det forskudte regnskabsår 2016/17 faldt således 13 procent.

Stort set hele omsætningsnedgangen relaterer sig til konvolutdivisionen. I første halvår af regnskabsåret er salget da også faldet fra knap 95 millioner kroner til 75 millioner kroner.

Det har ledelsen taget konsekvensen af. Den sætter nu yderligere turbo på processen med at udarbejde en ny strategi.

Som det hedder i en pressemeddelelse:

- Intermail har på den baggrund besluttet at foretage en yderligere kontrolleret tilpasning af produktionen af konvolutter, og dermed øge fokus og handlekraft på at skabe vækst i et stærkt samlet kommunikationsselskab i Norden.

Intermail opererer i Danmark, Norge, Sverige og Finland og har en markedsandel på 30 procent inden for produktion af konvolutter.

Selskabet leverer dog også emballageløsninger, kuvertering, plastfoliering og direct mail-kampagner.

Sidste regnskabsår resulterede i et resultat før skat på minus 5,4 millioner kroner.

Første halvår i det nye regnskabsår har foreløbigt givet et underskud på 2,4 millioner kroner.

/ritzau/