Dansk rejseselskab taber millioner efter opkøb

Beach Tours, der blev opkøbt af mediekoncernen Aller for et år siden, er blevet ramt at et milliontab, der har tvunget Aller til skyde flere penge ind i selskabet.

Det skriver Finans.

Det nye regnskab fra Beach Tours viser, at virksomheden i det seneste år har haft et underskud på fire millioner kroner efter skat.

Underskuddet var så stort, at det sendte egenkapitalen i minus, og derfor skød Aller ni millioner kroner ind i form af kapitalforhøjelse.

Og Anders Ladefoged, der er direktør i Beach Tours, mener ikke, at resultatet er tilfredsstillende, men han er alligevel fortrøstningsfuld.

»Vi har en stærk ejer bag os, som skaber sikkerhed for såvel kunderne som bureauet, så vi forfølger ufortrødent vores ambitioner om at lykkes med forretningen og få vores del af markedet,« siger Anders Ladefoged ifølge Finans.

Han påpeger samtidig, at Beach Tours er i en opstartsfase, hvor virksomheden har brug for en del investeringer. Derfor kræver fasen tålmodighed og tro på forretningsmodellen, og det er, hvad selskabet og dets ejer har, forklarer Anders Ladefogde.

Beach Tours blev stiftet i 2015 og har Costa Brava, Costa del Sol, Gran Canaria, Kreta og Thailand som sine største rejsemål. Tidligere var virksomheden en del af NG Travel Group, men blev altså købt af Aller, der også ejer andre rejseselskaber.