Dansk teleanalytiker kalder tidligere Nokia-direktør Stephen Elop for ’direktøren fra helvede’ set med aktionærernes øjne. I hvert fald er Nokias brandværdi raslet ned, mens Elop har været direktør for det finske selskab.

Branddirectory laver hvert år en top 500-liste over de mest værdifulde brands i verden og i 2008 var Nokia på top 10-listen. Elop kom til selskabet i 2010 og i 2013 var Nokia faldet helt ned som nummer 388 på listen, og nu er de helt ude af top 500-listen over mest værdifulde brands i verden.

Nokia: Okay at operatørerne svigter Windows Phone 

Selv Danske Bank er et mere værdifuld brand end Nokia. Danske Bank er godt nok selv styrtdykket i værdi fra en plads som nummer 297 i 2013 til nu at indtage en plads som nummer 498, men formår alligevel at have større brandværdi end Nokia.

Også Arla er på listen som nummer 444 – de var ikke på listen sidste år. Maersk indtager listen som nummer 372, sidste år havde nummer 405.

Listen toppes af Apple med Samsung på en andenplads, mens Google tager tredjepladsen.

Ekspert: Derfor skal du ikke betale skat af arbejdsgiver betalt tablet