Hvad enten det er som fremtidig supersoldat eller oldnordisk sværdsvinger, har en af de mest basale byggeklodser i spilregi altid været muligheden for at redde hele universer fra en ellers grum skæbne ved hjælp af superkræfter. Kraftstråler, styrke nok til at løfte adskillige planeter på én gang og røntgensyn er med tiden blevet hvermandseje – og det er derfor ikke så underligt, at Hyrule Warriors, der er udviklet af spilstudiet Koei, besøger netop det marked i forsøget på at give Zelda-helten Link nye jagtmarker.
 
Link, der ellers normalt har for vane at bruge snilde og sin ukuelige lyst på eventyr i de utallige The Legend of Zelda-spil, er her forvandlet til en voldstornado; et snæversynet brushoved, der er mere end tilfreds med at tæve fjenderne i støvet, fordi den papirtynde historie påbyder ham at gøre det. Det er et spil uden finesse, uden rejselyst og eventyr, udelukkende holdt sammen af kampe og kedelige traveture.

Læs også: Hvad er der i godteposen til Xbox-ejerne i oktober? (http://www.vectormag.nu/nyheder/hvad-faar-xbox-live-gold-medlemmerne-i-oktober/)

 
Banerne rummer alle den samme simple idé. Et oversigtskort viser dig nøglepunkterne og flaskehalsene: Steder, der nærmest er under konstant angreb fra bølger af fjender, hvis eneste motivation for overhovedet at angribe dem må være, at de kan. Forklaringen skal i hvert fald ikke findes i historien. Derfor er det op til dig, nu iført Links læderstøvler, først at fremmane en smule gejst til at fuldføre denne drønkedelige opgave og dernæst at finde en mening med det hele.
 
Når du pløjer gennem endeløse rækker af fjender, er der som regel altid et par stykker, der forsøger at være en smule mere udfordrende. Men uden helt basale færdigheder i at håndtere et sværd - eller bare at sætte højre fod foran venstre - er de ikke ligefrem opløftende at gå i kødet på. Det kræver sjældent mere end et par knaptryk på controlleren, før monster 2.0 takker af og trækker låget hen over kisten.  En tand mere udfordrende bliver det, når du støder på nogle af Zelda-universets mest kendte bosser. Disse skal, i seriens vanlige stil, besejres med særlige genstande, men heller ikke her tør spillet stille en bare nogenlunde rimelig udfordring op. I stedet for at måtte drage med Link ud på farefulde eventyr i søgningen efter magiske artefakter, får du dit udstyr foræret efter maltrakteringen og nedslagtningen af et vist antal fjender.

Det føles dovent og utilgiveligt i et Nintendo-spil.

Læs resten af anmeldelsen her