Electronic Arts, en af verdens største spilproducenter, og selskabet bag bl.a. FIFA., Need for Speed- og Battlefield-spillene, har offentliggjort planer om at træde ind på den scene, hvor film- og serietjenester som Netflix og HBO Nordic allerede har stor succes.

Med tiltaget Access, der blev offentliggjort sent i går aftes, vil selskabet forsøge at få sit faste spilpublikum - og forhåbentlig masser af nye forbrugere - til at investere den abonnementsbaserede tjeneste, der til omkring 30 kroner om måneden eller godt og vel 170 kroner for et helt år, giver Xbox One-ejerne adgang til de fulde udgaver af både FIFA 14, Madden NFL 25, Peggle 2 og Battlefield 4. Et medlemsskab giver desuden ti procent rabat på alle former for digitalt EA-indhold, inklusive fuldprisspil som ellers sælges via Microsofts online-butik.

Læs også: Et ægte opråb til alle motorentusiaster

Medlemmerne vil endvidere også få tidlig adgang til selskabets kommende spil som Madden NFL 15, NHL 15, FIFA 15, NBA Live 15 og rollespillet Dragon Age: Inquisition op til fem dage før alle andre, ligesom selskabet løbende vil tilføje nye spil til tjenesten.

Tjenesten beta-testes i øjeblikket med hjælp fra en udvalgt gruppe af brugere, men forventes officielt lanceret på Xbox One, der har premiere på det danske marked d. 5. september, i løbet af den kommende måned.