Adobe Digital Index har sammenlignet forbrugernes adfærd på henholdsvis apps og websites hos over 600 virksomheder.

Den mest populære app-type på tværs af styresystemer er finansielle apps som for eksempel Danske Banks MobilePay. Finansielle apps bruges 9,2 gange om måneden, hvilket er 30 procent mere end medie- og underholdnings-apps og 64 procent mere end rejse-apps.

De apps, hvor folk bruger længst tid, er til gengæld rejse-apps, med en gennemsnitstid på 22 minutter per gang. I bunden er B2B-apps, der i snit lukkes efter 7 minutter.

Stor test af Nexus 5 – så god er den! 

- Undersøgelsen viser, at en app kan være en god investering for mange brancher. For eksempel bruges smartphone-apps i snit 9,8 gange per måned, hvilket er mere end dobbelt så meget som mobile hjemmesider, udtaler Malin Bodolla, nordisk marketingchef for Digital Marketing hos Adobe.

Den voksende brug af apps stiller større krav til virksomheder og åbner op for at tilpasse indholdet til den enkelte. Malin Bodolla pååeger for eksempel, at man bør tilpasse indholdet i en app på baggrund af brugerens GPS-koordinater.

- Det er praktisk, når det gælder tilbud i en butik eller information om vejarbejde eller lignende, uddyber Malin Bodolla.

Gratis konkurrence: Vind Sony Xperia Z1 til værdi af 5.000 kroner!