Digital

Apple er 'kun' verdens næststørste brand

Tak for tilmeldingen!

X

Vi har også masser af andre gode nyhedsbreve. Du kan til- og framelde dig dem her, hvor du også kan opdatere dine personlige oplysninger og interesser.

Venlig hilsen BT.dk

Foto: MICHAEL DALDER

Kan du gætte, hvem der er nummer et?

Apple er blevet kåret til verdens næststørste brand. De får prisen som årets højdespringer, men der er et brand, som endnu er har en større brandværdi.

129 procent. Så meget er Apples brandværdi steget i det seneste år, og ifølge Interbrand er Apple nu 76,5 milliarder dollars værd – set med brandingøjne. På listen over de 100 mest værdifulde selskaber på kloden er Apple hoppet helt op som nummer to efter at de sidste år var nummer otte. Listen toppes af samme firma som sidste år – Coca Cola har stadig den største brandingværdi af alle.

Læs også: Test: Så lækker og letbenet er iPhone 5

På vejen op ad stigen har Apple passeret Intel, McDonald's, GE, Google, Microsoft og IBM, og siden 2009 er Cupertino-virksomheden hoppet hele vejen op fra placering som 18.

Apples største konkurrent på smartphone-markedet, Google, ligger nummer fire, mens IBM kiler sig ind nummer tre på listen. Microsoft er nummer fem på listen, Samsung napper 9-pladsen og BlackBerry kommer netop med på listen som nummer 93.

Se hele listen over de 100 mest værdifulde selskaber på Interbrands hjemmeside.

Relaterede

Det læser andre