Det har været udskældt for dets manglende historie, men til gengæld rost til skyerne for dets vanedannede gameplay, der trækker spillerne tilbage til slagmarken igen og igen – og det bakker spilstudiet Bungies seneste besøgstal da også nu fornemt op.


Af Bungies ugerapport fremgår det, at Destiny-serverne dagligt servicerer i omegnen af 3,2 millioner unikke spillere, og at disse i gennemsnit bruger tre timer foran fladskærmen hver dag.  Dette er ifølge Bungie tilsammen mere end både Halo 3 og Halo: Reach, to af selskabets tidligere spil. David Dague, der er Bungies community manager, skrev følgende:

"Det er aldrig let at være det første firma, der prøver noget helt nyt, men når vi kigger på besøgstallene er der ingen tvivl om at målet været hele rejsen værd."

Læs også: Middle-Earth: Shadow of Mordor - tilfredsstillende Tolkien-tæskeri

Dague brugte også noget af ugerapporten til at snakke med Derek Carrol - en af designerne bag Destiny - omkring de utallige skuffelser som forbrugere tilsyneladende har haft, når det kommer til Iron Banner multiplayer-delen. Rigtig mange spillere havde nemlig opfattelsen af Iron Banner-spiltypen som et sted, hvor der ville være markant forskel på spillere med godt udstyr og spillere med virkelig ekstraordinært udstyr – men det er tilsyneladende ikke tilfældet:

"Vi ved godt, at vi solgte Iron Banner som en slags 'her er der ingen regler'-playlist, men i virkeligheden var der tale om en mere konkurrencepræget oplevelse, hvor alle kunne være med og ikke bare de spillere, der havde det højeste niveau. Reaktionen fra spillerne har været en hel anden.
'Vi vil have en spiltype, hvor lavere rangerede spillere klarer sig mærkbart dårligere. Det er jo hele ideen med det!' Og det har vi lyttet til, men denne første udgave af Iron Banner er temmelig konservativ."

Du kan læse Vectors anmeldelse af Destiny lige her