Waterfront: Ansatte skal bevise deres værd

Der er ikke tale om en »slavekontrakt«, når medarbejdere i Waterfront først får løn, når de har omsat for et vist beløb. Vi prøver hinanden af, siger direktør Lars Poulsen.

PR- og lobby-bureauet Waterfront Communications beskyldes for at indgå »slavekontrakter« med sine medarbejdere, der ikke får løn, før de har omsat for et vist beløb.

Men selv om der ikke er garanti for løn hos Waterfront, afviser ejer og direktør Lars Poulsen kritikken. Han forklarer, at man ansætter folk på ren provisionsløn, så de får mulighed for at prøve kommunikationsbranchen af.

- Det er en aftale, som vi tilbyder medarbejdere, der ikke har arbejdet som kommunikationsrådgiver tidligere. Idéen er, at hvis man kan opnå et bestemt omsætningsniveau, så har man også evnerne og kvalifikationerne til at blive en god kommunikationsrådgiver og blive i stand til at leve af det, forklarer Lars Poulsen.

Han kan ikke sige præcis, hvor mange ansatte der rent faktisk formår at omsætte for de 80.000 kroner per måned, der udløser en månedsløn på 30.000 kroner, men han fortæller, at det »ofte« lykkes.

Lars Poulsen fortæller videre, at mange af de ansatte på den pågældende kontrakt har en form for eftervederlag med fra tidligere stillinger - noget der giver dem mulighed for at klare sig i de måneder, hvor Waterfront ikke betaler dem løn.

- Folk vil måske gerne prøve sig af i en ny branche, og det får de mulighed for her, siger Waterfront-chefen.

Læs også: