Slut med skærpet kontrol

Toldere trækker væk fra grænsen

Grænsekontrol

I disse uger er Skat ved at trække samtlige toldere væk fra grænsen og omlægge kontrollen til primært at foregå inde i landet. (Foto: CLAUS FISKER) Se stort billede

Grænsekontrollen skal ikke længere foregå på grænsen. Nu skal tolderne primært afsløre smuglere i baglandet. En stor omlægning af toldindsatsen er i gang netop nu.

Danske toldere på jagt efter smuglervarer på grænsen mellem Danmark og Tyskland bliver nu et sjældent syn. Det skriver JydskeVestkysten.

I disse uger er Skat ved at trække samtlige toldere væk fra grænsen og omlægge kontrollen til primært at foregå inde i landet.

– Hele vores toldkontrol skal tilrettelægges på en ny måde. Vi har indtil nu foretaget langt hovedvægten af vores kontroller på selve grænsestregen og knapt så mange i baglandet. Fremover vil det være omvendt, det er politisk bestemt, fortæller viceskattedirektør Jørn Kjær-Nielsen og henviser til regeringens beslutning om at gøre toldindsatsen 'mobil, fleksibel og efterretningsbaseret'.

LÆS OGSÅ:Slut med skærpet kontrol ved den danske grænse

Under en mere end tre timer lang forespørgselsdebat om grænsekontrollen forleden, ville skatteminister Thor Möger Pedersen (SF) ikke bekræfte, at regeringen helt har forbudt tolderne at lave kontroller på selve grænsen.

– Men vi fravælger den vej, at det er selve grænsestregen, der skal være det magiske omdrejningspunkt for indsatsen, forklarede han til JydskeVestkysten.

Jørn Rise, formand for Dansk Told & Skatteforbund, understreger, at tolderne naturligvis indretter sig efter den politiske beslutning, men han advarer mod at fjerne for meget kontrol fra selve grænsen:

– Vi har endnu til gode at se, hvad vi konkret skal gøre. Men det er efter min opfattelse helt oplagt og vigtigt at fastholde en stor del af kontrollerne på selve grænsen al den stund, at vi ved det virker og så kombinere det med efterretningsbaserede kontroller i baglandet. Der er en grund til, at franskmændene har masser af kontroller ved Calais, englænderne det samme ved Dover, og at Tyskland har sendt 400 mand til den polske grænse.

/BNB

Hvad synes du om, at grænsekontrollen nu primært skal foregå inde i landet?

Deltag i debatten herunder. De bedste indlæg bliver bragt i B.T.

Læs også

Your comment
Kun navn bliver vist i forbindelse med kommentaren.
Dog skal alle felter med * (stjerne) udfyldes.
Kommentarer

Stram ballerne

Af: Michael, Mandag den 6. februar 2012, 14:44

I nævner hele tiden indbrud, men lad mig lige fortælle jer at jeg aldrig har haft indbrud af en polak, eller fra andre nationalitet end dansk.

har haft 5 indbrud, og i retten, hed de, Dan, Simon, og Frier.

Der handler om hvor godt politiet gør deres arbejde. Jeg er selv dansk, og har aldrig haft et problem med indvandre, de har altid vist mig deres fulde respekt, fordi jeg selv har respekteret dem.

Er man racist, bliver man aldrig respekteret.

De skylder Thorning megen tak for den frie grænse

Af: Arne, Mandag den 6. februar 2012, 08:43

Disse stakkels folk fra østlandene, der kun ejede en kniv, måske også en pistol, ja, og så en stjålen bil, får det bedre.

De kan nu komme til DK uden at "onde" øjne betragter dem. Grænsen er åben, men deres værter, danskerne er nogen underlige nogle.

For de låser deres huse inde, nogle endda med to låse og alarm. Kunne Thorning ikke lave en lov, der forbyder alt dette halløj. - For det gør det besværligere for disse fattige østfolk at komme indenfor.
Til sidst vil vi bede vore "gæster" om kun at komme på "besøg", når vi ikke er hjemme.
Vi vil nødig blive forskrækkede, ved den støj der trods alt opstår, når de fine lamper skal ud af huset.

Lad os rette vores tak til denne regering, som har gjort livet så meget lettere, også for letter.

Den Mørke Agenda

Af: Pedersen, Søndag den 5. februar 2012, 18:27

M.S.Burton,- du har helt ret!!
Det er efterhånden ved at blive en videreførelse af Hitlertiden,- et tysk storrige, der med en stor del af Europa har til hensigt at tage verdensherredømmet,- (især EU, -Bilderberg) og hvis det bliver en realitet,-( hvad jeg dog ikke tror, da folk er ved at få øjnene op,. m.m)- ville det være med frygtelige konsekvenser,- hvor den enkelte borger vil blive tyranniseret på det grusomste.
En vis tysk EU politiker, rasede jo for ikke længe siden over DF`s gode forslag om at genindføre grænsekontrollen, men indfører den selv,- flere steder!! Hyklerisk!
Vi er efterhånden ved at være mere og mere i lommen på politikerne og EU!
Vores afsporede, røde løgneregering har sørget for at vi får alskens banditter ind i landet nu- og det blir værre endnu,- politikerne er beskyttede, mens den alm. befolkning må finde sig i at blive frarøvet og banket ned i eget hjem- hvor de ikke må forsvare sig selv,- røverne får praktisk talt ingen straf! Stopper dette vanvid ikke snart, går hele landet i opløsning! Vi skulle jo stå sammen, alle os, der er mod dette syge system, og kræve vores ret,- som de gør i mellemøsten nu!!
Men lad os håbe det falder sammen snart! Der må jo være "sager" nok, der kan belaste regeringen, samt EU, -når Sandhederne kommer ud i medierne, ruller lavinen,- det er det, der skal til.

Rædselsringens opfindere laver stadig nye opfindelser

Af: Eye, Søndag den 5. februar 2012, 17:50

Vi gider ikke have denne regering mere.

De laver så meget l o r t , at det er helt uhyggeligt. Den ene bommert efter den anden, der er ikke megen intelligens til stede i de røde hoveder.

En enkelt eller to stk. fornuftige ting har de lavet, men de 227 dårlige tæller mere.

grænse

Af: jensen, Søndag den 5. februar 2012, 16:11

folkeafstemning af grænse kontrol og eu ,det eu er kun spild af penge æder drikker kører i store biler flyver hjem når de vil nej ud af lortet og få så grænserne lukket hverken eu eller merkel skal bestemmer over dk, gælder også den lille franskmand arogante skid

Platugler

Af: Svend, Søndag den 5. februar 2012, 17:48

Dette beviser jo bare at regeringen er flok platugler helt uden kendskab til det virkelige liv.

Totalt ligegyldigt...

Af: Ole Mejlstrøm, Søndag den 5. februar 2012, 16:02

Hvordan har man så tænkt sig disse baglandspatruljer skal holde styr på evt.smuglermistænkte køretøjer???
Vil man køre det halve land rundt for at stoppe en sjællænder,som har købt 2 fl.whisky og et karton cigaretter for meget???

Den eneste realistisk mulige kontrolmulighed er ved grænsen!!!

Typisk rødradigal politik!!!

Når nu alle sønderjyske købmænd må dreje nøglen pga regeringens afgiftsforhøjelser og vi alle bliver smuglere for at opretholde vores forbrug af diverse goder,har disse tåber vel opnået hvad de ønsker sig mest af alt :

Et nyt proletariat,som de kan gøre klar til revolutionens komme!!!

grænse

Af: paul jensen, Søndag den 5. februar 2012, 15:41

luk den grænse nu ,eu og tyskerne skal ikke bestemme over os .de skrankepavere i regeringen aner ikke en skid om hvad der foregå udenfor deres mure ,vi har det ene tyveri efter det andet af polakker og litauer.kan ikke rigtig se hvad vi skal med regeringen ue bestemmer jo

grænse

Af: paul jensen, Søndag den 5. februar 2012, 15:41

luk den grænse nu ,eu og tyskerne skal ikke bestemme over os .de skrankepavere i regeringen aner ikke en skid om hvad der foregå udenfor deres mure ,vi har det ene tyveri efter det andet af polakker og litauer.kan ikke rigtig se hvad vi skal med regeringen ue bestemmer jo

De rødes kontrol ved København, de rødes kontrolfrie grænse.

Af: Arne, Søndag den 5. februar 2012, 14:52

De røde vil lave kontrol ved København, alle bilister skal kontrolleres. Alle som er i lovligt ærinde, som har travlt for at komme på arbejde.
Men som nu oven i købet skal tvinges til at betale mindst 100 kr. incl. skat pr. dag, - for at få lov til at køre over ringen.

Gad vide hvad disse røde paphjerner tænker på, hvordan skal det foregå?

Hvor skal der parkeres, hvorfor sætte alt dette i gang? Der er jo ingen bilister der har klaget! Der bliver ikke mindre trængsel af dette røde udspil !

Køerne på motorvejene kan da ikke blive mindre af en mur inde ved København.
Når den gode gamle, blå regering kommer tilbage, om i hvert fald 3 1/2 år, så skal der laves grænsekontrol.

En kontrol af de fremmede fra østlande, og ikke en kontrol af de arbejdende danskere. Skam jer i røde!

Tåbeligt

Af: D. Wejen, Søndag den 5. februar 2012, 13:54

Det er fuldkommen ulogisk at vi ikke har en grænsekontrol, når både Frankrig, England og Tyskland bruger kontrol visse steder i deres lande.

Men kan man forvente andet med den regering vi har. Blødsødenhed hjælper ingen steder.

Grænsekontrol !

Af: Knud Sørensen, Søndag den 5. februar 2012, 13:06

Vi er jo duks i klassen , så vi gør jo alt hvad lærerne siger. ( E.U.) Jeg fik mange eftersidningstimer i skolen og jeg er villig til at tage en mere . Skide være med hvad E.U.siger . Spørg den danske befolkning . Vi bestemmer i Danmark . Hvis der kommer en betjent og tiltaler mig på et andet sprog får han at vide at han skal tiltale mig på dansk , ellers kan rende mig i røven .

GRÆNSEKONTROL OGSÅ FOR DK

Af: Annalise, Søndag den 5. februar 2012, 13:04

Endnu et skræmmende eksempel på hvordan regeringen bevidst og med hensigt misrøgter danskerne.
For hvorfor gør de ellers lige det modsatte af hvad øvrige europæiske lande gør og imod politiets erfaringer?

Vi bliver hele tiden ladt i stikken af denne regering. Det er sygt som den oprindelige danske befolkning konsekvent bliver lagt for had til fordel for uinviterede fremmede, der kun har hensigt at berøve os på den ene eller den anden måde.
En regerings fremmeste pligt og opgave er at værne om landets befolkning, sådan nogenlunde lyder teksten. Den nuværende regering handler direkte imod deres afgivne løfte. Hvornår mander folketingets øvrige medlemmer sig op til at stille regeringen det mistillisvotum størstedelen af Danmarks befolkning ønsker/kræver?
Skal vi ud i en borgerkrigslignende tilstand og have Libanesiske tilstande?

grænsekontrol

Af: Edmund Nielsen, Søndag den 5. februar 2012, 13:01

Det er ikke kun tyskerne der takker den lallende danske regering - det gør det kriminelle miljø fra østlandene også. Så danskerne skal bare tage dette som en oplevelse og EU sikrer at politi har nok at se til og at de nye øst-EU-landes regeringer får skjult økonomisk støtte ved at lade banderne uhindret køre frem og tilbage over gænserne

Uduelig regering

Af: Derrick, Søndag den 5. februar 2012, 12:06

Måske er det regerings måde at skabe nye arbejdspladser på asylcentre,
når man ser hvor mange østeuropære der render rundt i gaderne kan man frygte det ikke bliver mindre.

Inden længe erstatter de vel tolderne med folk fra socialkontoret så de kan få starthjælp ved grænsen.

Og vi andre kan købe flere vare importeret fra Polen m.m. uden afgifter.

Det skal ske kontrol ved grænsen

Af: k. hansen, Søndag den 5. februar 2012, 12:06

Det er det rene vandvid at flytte kontrol væk fra grænsen. Der vil blive flere biljagter, hvis en lovbryder bliver opdaget, med stoffer eller menneske smugler.Tyvekoster på vej ud af landet.
Der vises KUN magt fra regeringen, ikke folks ønsker, selv om de har fortalt folk hvad de skal mene.
Rolig de ved også hvor længe de højest bilver der!!
Hvad har de holdt, af det de har lovet??

Det kan lyde forargeligt

Af: BG, Søndag den 5. februar 2012, 12:03

men jeg ville ønske at alle i regeringen en dag fik ndbrud i Deres hus og stjålet alle deres ting, som har affektions værdi for dem, så de kunne mærke hvor ubehageligt det er, at ting der ikke kan erstattes pludselig er væk, og de må samtidig gerne være hjemme så de også kunne blive bagbundet med gaffa, så kunne det være, at de vågnede af deres drømme. Ja lad os få det valg så vi igen kan få genindført loft på kontanthjælpen, loft på børnechecken m.m.

Igen En Radikal rød beslutning af "Dumhed"

Af: G Kanstrup, Søndag den 5. februar 2012, 12:02

Når man ser på den røde regering specielt Enhedslisten & De Radikale Så er deres vigtigste opgave at ændrer samtlige ting der er gennemført og foreslået fra dansk Folkeparti. Margrethe Vestager har sin magt over HTS & Søvnige Villy.
Socialdemokraterne og SF vælger tror de har en rød regering og er blinde for virkligheden som er en Radikal regerings styre som har deres egen dagsorden at gennemføre.
1. Smadre alt DF har fået indført.
2. Flere fremmede ind i landet
3. Nedlægge kongehuset
4. fjerne Folkekirke skatten
5. Bygge moskeer
6. lave en forenet Europa styre af Danmark.
7. Åbne for danmarks tag selv bord.

Til gengæld får HTS & Villy Vindmøller & Københavner betalings ring

Etniske Dansker bliver snart fremmede i eget land og man kan kun frygte at Islamister snart begynder at myrde i deres øjne vantro, fjerne demokratiet og meneskes rettigheder

Danmark vågn op før det er for sent.

Uduelig regering

Af: Lars B J, Søndag den 5. februar 2012, 11:36

Det hele drejer sig om at vi desværre har fået en regering som slet ikke er i trit med folkets ønsker.
Derfor skal vi hurtigst mulig have et valg !

Danmark er et ta selv bord for kriminelle

Af: henrik henriksen, Søndag den 5. februar 2012, 11:35

Vi bliver oversvømmet med østeuropæiske kriminelle - og folketinget mener vi skal være åhh så tolerante... alle statistikker fortæller deres sørgelige sprog. At have kontrol ved grænsen er jo ikke det samme som at lukke lovlydige ude - det er forkvaklede argumenter fra folk som ønsker åbne grænser.

Jeg har da lås på min dør - men det betyder ikke jeg ikke får gæster...

Ser nu det positive i det....

Af: Viktor K, Søndag den 5. februar 2012, 11:28

Tænk på at der også er fordele - ikke kun ulemper!
Prisen på hash bliver formodentlig lavere, da "transportomkostningerne", dvs. den mængde der bliver konfiskeret, bliver mindre.
Og for alle os "almindelige" er der mulighed for at tage en ekstra flaske, et par kilo smør eller sukkervarer med hjem, når vi kører over grænsen.
Heldigvis for vores regering er toldområdet umuligt at måle nøjagtigt på, for vi vil aldrig vide hvor meget tolderne ikke finder - og regeringen har jo stærkt brug for at kunne fremvise en succes, så mon ikke det er en sådan der er på vej her? uanset "resultatet"?

hjørring

Af: Jimmy Hansen, Søndag den 5. februar 2012, 11:08

ja, det er en god ide
hvis kontrollen flyttes til hjørring eller brønderslev vil arbejdespresset på tolderne blive lempet:-)

De Røde er det store problem.

Af: Knud, Søndag den 5. februar 2012, 11:00

Har du stemt på de røde "skidesprællere", er du desværre også medskyldig i at tolderne nu skal væk fra grænsen.

Velkommen alle tyveknægte

Af: Jan Thostrup, Søndag den 5. februar 2012, 10:46

Der er da typisk Dansk, mon ikke lige så godt at man skulle indrykke en anonce i alle Østeuropæriske aviser " Velkommen til Danmark alle tyveknækte og tyvebander, her kan i komme og gå, stjæle og overfalde folk som det passer jer uden der sker jer noget ".

Pas på , der er en stor del der går ind for kriminalitet.

Af: Kurt, Søndag den 5. februar 2012, 10:43

I øjeblikket er det elektroniske P. skiver der er in.

Det ser man på de markeder der findes i Polen.

P Skiver

Af: daniel, Søndag den 5. februar 2012, 12:02

HAHHAHA Du er helt væk, P skiver er et dansk fænomen, bliver ikke brugt i Polen

Grænsekontrol

Af: Kjeld, Søndag den 5. februar 2012, 10:42

Jeg synes der burde være mere kontrol ved grænsen. Hvorfor må der ikke kontrollere dem der kommer ind i landet er det fordi den ny regering er bange for der bliver taget for mange bander. Træk soldaterne hjem fra Irak og sæt dem i en række ved grænsen.

Ja, stem på DF.

Af: Knud, Søndag den 5. februar 2012, 10:39

Hvis man vil ha uvæsnet nogenlunde til livs.

Danmark er et slaraffenland for tyveknægte fra øst, se bare Station 2 i TV.

Stjæl bare videre.

Af: Kurt, Søndag den 5. februar 2012, 10:35

Der bliver stjålet med arme og ben, og tingene bliver i mange tilfælde ført ud af landet.

Så det er jo fint med de åbne grænser, så kan tyveknægtene boltre sig med alle de stjålne ting.

Det er ganske uforsvarligt ikke at have toldere

Af: Arne, Søndag den 5. februar 2012, 10:30

Det er ganske uforsvarligt ikke at have toldere ved den danske grænse.
Tyskerne har selv, som der er skrevet, 400 toldere ved den polske grænse.
- Og se til Holland, Holland indfører digital grænsekontrol ved de 15 mest trafikkerede grænseovergange til nabolandene Tyskland og Belgien. Den nye ordning træder i kraft fra og med 1. januar, og indebærer installation af videokameraer og sammenligning med databaser.
- Dermed bliver alle bilister ved disse grænseovergange filmet, mens nummerpladerne bliver analyseret og automatisk sammenlignet med databaser over dømte kriminelle, trafiksyndere og andre personer, som måtte være i politiets søgelys.

Hvorfor skal lille Danmark bare være så artig og følge de store landes anvisninger. De store lande som selv har problemer ved deres grænser, men som er så selvretfærdige.
- En selvretfærdighed som har bredt sig til den røde danske regering.

frit slag til øst forbryde igen

Af: ole jensen, Søndag den 5. februar 2012, 10:23

det er en kanon knæ fald for tyskerne og lidt for svenskerne også , det er totalt dumt gjort , tyskerne laver selv den kontrol på grænsen til polen og frankrig nu og den til polen blev indført efter de ikke ville have danskerne til at lave kontrol ved grænserne , det er uhyggetligt som thorning synger efter tyskernes pibe , og svenskerne de laver også selv kontrol ved grænserne , hvorfor skal vi være så meget til grin , er det fordi de så er gode venner når de sidder til deres fine middage i eu og bare griner af os , har de ingen fornemmelse af hvad der sker nede på gulvet , nej de får i pose og sæk vi betaler dyrt for alt det lort de presser ned over os , få kontrol nu igen ved grænsen hurtigst muligt , vi må skal have stoppet dem øst bander rumæner som strømmer over grænsen

Tåbeligt

Af: stensgaard, Søndag den 5. februar 2012, 10:20

Igen et tåbeligt tiltag fra overklassekvinden, skatteålen Thornings regering. Den næsegruse EU begejstring hos den socialistisk/naivistiske regering er kvalmende. Thorning vil gerne være EU præsident, så hun helt slipper for danskere og danske skatter. Det arbejder hun målrettet på - ikke mindst som EU formandsland - og samtidig søger hun på det nærmeste at afvikle Danmark. Regeringen åbner grænserne for kriminelle bander og fattigdomsflygtninge. Med den ændrede grænse og toldkontrol bliver det bare endnu lettere, for uønskede at komme til Danmark. Flere af de øvrige EU lande har for længst set problemet og optrappet grænsekontrollen men vores grænse skal åbenbart stå vidt åben for alle.

Stem DF om nødvendigt.

Af: John Hansen, Søndag den 5. februar 2012, 10:00

Nej det er bestemt ikke folkets interesse. Dagligt bliver folk i DK røvet af østbander, som stjæler alle vores ting, begår mord og grov vold. Tyskerne var imod lukning af grænsen, og nu lukker de selv grænsen imellem Tyskland og Polen. Hvad med at vi selv bestemte over hvad VI vil finde os i. Og så som montør, har jeg flere gange holdt lang tid i kø, 15-45 min, pga kontrol, for at komme fra Åbenrå til Padborg. Det koster da for DK. Kontrol for ØST, men danskerne bliver groft generet.
Hold jer dog for h...... ved grænsen.
Eller vi stemmer DF om nødvendigt.

Kender en som kender en som kender en

Af: Morten Jørgensen, Søndag den 5. februar 2012, 10:47

Er du personligt selv blevet plyndret og udsat for vold fra en østeuropæer? Eller er det noget du bare læser om?

Ja - flere gange

Af: henrik henriksen, Søndag den 5. februar 2012, 11:41

Personligt haft indbrud flere gange (7 i alt pr dags dato... ingen opklaret) - hjemme og på job - ifølge politiet en blanding af narkomaner og østbander.

Her på vejen har stort set alle haft indbrud mindst een gang inden for de sidste 2 år - og nogle af dem er fanget - alle østeuropærer eller perler.

Det gode selskab

Af: T. Frederiksen, Søndag den 5. februar 2012, 10:00

Hvad betyder det i den store sammenhæng, at regningen for ens handlinger skal betales af andre, når man som politiker her og nu kan blive en del af det gode selskab.

Hvorfor er England ?

Af: Erik Khunphom, Søndag den 5. februar 2012, 09:58

Hvorfor er England ikke med i Schengen aftalen ?
Jeg tror, at de er meget kloger end Folketinget.
Hvorfor importer Danmark mange forbryder og sociale taber ?
De burde være afvist ved grænsen, så havde vi ikke alle de asylcentre.

Om 3½ år....

Af: Flemming, Søndag den 5. februar 2012, 09:56

Om 3½ år koncentreres kontrollen igen ved selve grænsen, da det er sund fornuft at tage dem der.. Det er langt mere tidskrævende og usikkert at lede efter dem længere inde i landet.

Men pom 3½ år når magten skifter side, så vil sund fornuft råde igen

told og graenseland

Af: erik, Søndag den 5. februar 2012, 09:36

Kan de snart selv finde ud af, hvad de vil ??? Man laver hele tiden om, saa vi andre ikke kan finde ud af det, og er paa mange imraader, er det ens overalt. Man har et standpunkt til man tager et nyt, som Jens Otto Krag sagde !!

grænsekontrol

Af: john johansen, Søndag den 5. februar 2012, 09:32

det er dumt , men er det fordi staten skal sparre penge på overtidsbetaling til told og skat. det er ikke i folkets interrese.

spare penge kommer de ikke til

Af: M.S.Burton, Søndag den 5. februar 2012, 16:03

Det er muligt, staten kommer til at spare penge til tolderne,- (og måske kan de lige smide et par stykker ud i arbejdsløshed??? :-() - foruden det, i stedet, kommer til at koste mere at skulle betale til alle de nye asylsøgere, bekvemmeligheds flygtninge, til vores "tag-selv-bord" - og forsikringsselskaberne kommer også til at skulle punge ekstra ud for den stigning, der bliver på indbrud.
Det er jo fuldstændig hovedløst - det virker faktisk som om, man vil ændre ALT, DF har været med til, kun fordi det var DF, der var med til dette, - selvom HTS LOVEDE, at man ikke ville ændre i f.eks. flygtninge politikken - et af hendes mange brudte løfter!
Det virkede jo med toldere ved grænsen, og når Tyskland, Frankrig, Holland og Sverige kan have kontrol, så er det da idioti at fjerne den smule kontrol, der har været.
Man kan se, hvem det virkelig er, der regerer Danmark nu - i hvert fald er det ikke S og SF - de er marionetter for de Radikale og Enhedslisten - multi-kulti fanatikerne.

Og det er ikke godt for Danmark!

EU under afvikling

Af: Martin, Søndag den 5. februar 2012, 09:27

EU, som vi kender det i dag, er under afvikling. Hvad vi ser nu, er blot de sidste krampetrækninger. Diverse bofolkninger er i dén grad uenige med deres respektive politiske ledere. Om 2-3 år, så er vi frie igen:-)!!!!!

Grænsekontrol

Af: Sif Frann, Søndag den 5. februar 2012, 09:23

Godt, at vi kom af med den latterlige grænsekontrol. Håber, at man får opbygget et flyvende korps, der i samarbejde med tyske og andre landes myndigheder, kan forebygge og opsnappe smuglere mm.

Grænsekontrol er da ikke latterlig

Af: Kai Withøft, Søndag den 5. februar 2012, 10:46

Det er meget nemmere at kontrollere ved et begrænset antal grænseovergange, end at skulle fange slamberterne når de først er spredt ud over hele landet og har haft mulighed for at sætte illegale indvandrere og smuglervarer af undervejs.
Næh, din drøm om et "flyvende korps", der i samarbejde med tyske myndigheder "forebygger smuglerier", er helt, helt ved siden af.

Sir, det er dig der lyder latterlig, et flyvende korps -

Af: Arne, Søndag den 5. februar 2012, 10:36

Hej, Sir Frann.

Det er dig der lyder latterlig, et flyvende korps, i samarbejde med tyskerne og svenskerne!

Hvor vil du hen, skal det være F16 eller helikopter søgning ?

Nej, vi kan udmærket selv klare grænsekontrol på god gammeldags måde.

Lige som tyskerne selv gør ved Polens grænse.

hykleri

Af: Frederiik , Søndag den 5. februar 2012, 09:23

godt Thorning kunne lægge sig ned for tyskerne og dropper den danske grænsekontrol. Men tyskerne indførte selv skærpet grænsekontrol, hvilket gør tyskerne til hyklere.

Glæder mig til der kommer valg igen i måske 2013, så Vi igen får en regering i dk som ikke ligger sig på maven for Tyskland og EU.

Max grænsekontrol

Af: Patrick, Søndag den 5. februar 2012, 09:21

Der skal være max grænsekontrol i DK og ved alle grænser. Men ja, EU vil jo bestemme over hvordan vi skal være i Danmark, en skandale og derfor skal vi ikke være en del af EU, kan samarbejde med EU ville være bedre.

Tyskerne syntes grænsekontrollen var god ide

Af: Peter, Søndag den 5. februar 2012, 09:16

Bor i Tyskland, og det er absolut helt fejl når medierne skriver at Tyskerne takker for droppet grænsekontrol.

Det er politikerne som takker, men de er altså ikke ret mange. Og Barroso takker, jamen herre Gud, og hvad så!

Desuden har tyskerne toldere på alle grænser, specielt mod Polen og Tjekkiet. Så de kan ik tillade sig at sige noget.

De tyskere som jeg har snakket med, og det er mange slags mennesker, er absolut for øget grænsekontrol, og vil af med Euro.

Merkel virker mere og mere

Af: Frederik, Søndag den 5. februar 2012, 09:26

som hun udnytter krisen til at gøre EU til et nyt stor Tyskland,hvilket jeg finder både usmageligt og uklædeligt.

Enig, Frederik,

Af: M.S.Burton, Søndag den 5. februar 2012, 16:38

Det lykkedes ikke Hitler eller de tyske kejsere, via krig, at lave et kæmpestort Tyskland - Frankrig og Tyskland har på skift prøvet at blive "herrer" over Europa - Nu har de to lande slået sig sammen og prøver nu at gøre det samme igen, bare med politisk pres - de kalder det EU!
De fleste befolkninger i Europa er aldrig blevet spurgt, om de ville være med til dette "samlede Europa" - godt nok havde vi afstemning, her, men så vidt jeg husker, stemte de fleste NEJ i første omgang, og så skulle vi absolut til stemmeurnerne igen, for det kunne da ikke være rigtigt, at vi ikke ville være med???? - og jeg husker også tallene 51% for - 49% imod - et meget lille flertal!
Men hvis vi blev spurgt idag, ville procenterne IMOD være steget - Det er jeg 100% sikker på.
Lad os komme af denne synkende skude! - i stedet forsøger HTS egenhændigt at trække os længere ned i det europæiske søle og diktatur!
Slikker r.v på tyskerne og franskmændene - Føj for Statsminister!
Hun fortjente den salve Morten Messerschmidt fyrede af i EU-parlamentet - Han sagde vist det, mange af os tænker!

 

Lige nu på B.T. PLUS

Nyheder

Sådan blev jeg Johanne Schmidt-Nielsen

17/04 10 kr
Bil og camping

Bøderne i EU er eksploderet

12/04 10 kr
Slank

Bliv slank - uden at blive fattig

11/04 10 kr
Motion

Chris MacDonald: Når målet skal nås

07/04
Jobzonen - Ny karriere

Annonce: