Har du oplevet en lignede episode? Så hører BT meget gerne fra dig. Send en mail til 1929@bt.dk eller skriv en besked til os her på Facebook.

Onsdag begyndte rygtet om den entusiastiske Føtex-medarbejder Troels at sprede sig som løbeild. Det hele startede med et blogindlæg skrevet af jordemoderen Tina Amtrup Ekdahl, hvor hun roste den dygtige medarbejder for hans evne til at sprede god stemning og smil blandt kunderne.

Nu fortæller Troels Nielsen til BT, hvordan det er at få så meget opmærksomhed. Han arbejder i Føtex Friheden i Hvidovre, og han kan i den grad mærke, at omtalen har givet flere kunder.

»Jeg kan godt mærke, at der har været mange kunder i dag, især også ved min kasse. Butikken åbnede faktisk en ekstra, men det hjalp ikke, for folk ville helst betjenes ved mig. Det skulle jeg lige vænne mig lidt til,« siger han til BT.

I det hele taget kom opmærksomheden bag på 41-årige Troels Nielsen. Han fortæller, at mange kommer hen til ham for at høre, om han er medarbejderen fra historien, og hvordan det er at få så meget opmærksomhed.

»Jeg er lidt forvirret over alt opmærksomheden, men det er dejligt, og jeg fik gåsehud lige, da det gik op for mig,« siger Troels Nielsen.

Han har arbejdet i Føtex siden den 31. oktober sidste år, men har forud for ansættelsen også været i en måneds praktik i butikken. Han er glad for jobbet og kan godt lide at give kunderne god service og en oplevelse, når de handler i butikken.

Det var jordemoder og blogger Tina Amtrup Ekdahl, der skrev indlægget om den gode oplevelse med Troels Nielsen, som hun ikke kendte navnet på dengang.
Det var jordemoder og blogger Tina Amtrup Ekdahl, der skrev indlægget om den gode oplevelse med Troels Nielsen, som hun ikke kendte navnet på dengang. Foto: Privat foto/Brian Bergman
Vis mere

»For mig er god service at behandle kunderne pænt, have en dialog med dem og give dem et smil på læben. Det er vigtigt at lave spas og have det sjovt. Det kan jeg godt lide,« fortæller han.

Den gode service falder nemt for Troels Nielsen. Han er nemlig af natur ret højtråbende, fordi han er halvdøv på det ene øre. Derfor kan alle i butikken høre ham, og det bruger han til sin fordel.

I blogindlægget, der satte det hele i gang, beskrev Tina Amtrup Ekdahl, hvordan god service altid er vigtigere end at kunne læse tal. For Troels Nielsen er nemlig tal- og ordblind, og det voldte ham lidt problemer, da Tina bad om 550 kroner over beløbet.

Men som Tina undersrtegede i sin blog, så betyder det ingenting, når man ellers er dygtig til sit arbejde og yder god service. Ord- og talblindheden tager Troels Nielsen også meget, som det kommer.

»Lige da jeg begyndte i Føtex, var jeg selvfølgelig lidt halvnervøs, også på grund af min ord- og talblindhed. Men det gik hurtigt over, for jeg tager det bare som det kommer,« siger han glad.

Har du oplevet en lignede episode? Så hører BT meget gerne fra dig. Send en mail til 1929@bt.dk eller skriv en besked til os her på Facebook.