Skjulte telefon-regninger og cv-fup hos TV-vært

Ansat hos tv-vært og politisk kommentator Michael Kristiansen fjernede ubehagelige oplysninger om ham på onlineleksikon

Telefonregninger på 190.000 kr. og oplysninger om brug af en akademisk titel, som Michael Kristiansen ikke har, blev slettet på leksikonet Wikipedia af en ansat hos den kendte politiske kommentator Michael Kristiansen, der er vært på Mogensen og Kristiansen på TV2 News.

En ansat hos Kristiansen Ulveman, der ejes af to tidligere pressechefer for tidligere statsminister Anders Fogh Rasmussen (V), rettede 13 gange i august 2012 Wikipedia-oplysninger om de to chefer og tv-værten Tina Nikolajsen, der er gift med Michael Ulveman.

Ubehagelige oplysninger blev fjernet fra Michael Kristiansen side om, at han i 2006 måtte stoppe i Statsministeriet efter afsløring af et »ekstravagant forbrug af taxa og telefon« for skattepenge. Siden kom det frem, at han også havde brugt en akademisk titel, som han ikke har.

Michael Kristiansen siger, at han intet kendte til rettelserne og henviser til sin partner Michael Ulveman, der til BT skriver, at det var ham som bad om rettelserne:

- Som det fremstår i dag er det præcist og korrekt. Det er for mig det vigtigste. Såvidt jeg kan se har vores medarbejder stort set copy-pastet teksten fra vores egen hjemmeside – inklusiv adjektiverne, skriver Michael Ulveman.

BT har henvendt sig til kanalchef Mikkel Hertz fra TV2 News om sagen. Han har ikke ringet tilbage.

Læs også:

Lige nu på BT PLUS

Mode og skønhed
Effektivt 14 dages video trænings- program

Effektivt 14 dages video trænings- program

07/08
Mode og skønhed
Kom i form på hjul - på 8 uger

Kom i form på hjul - på 8 uger

29/04
Mode og skønhed
2,5 pct: Historisk lån på gaden

2,5 pct: Historisk lån på gaden

26/08
Mode og skønhed
Slankehit: Få hurtige resultater med simple fastekure

Slankehit: Få hurtige resultater med simple fastekure

15/08