Når en abonnent siger sit abonnement op, bliver opsigelsen som regel modtaget med et høfligt, men nok lidt køligt svar.

Det kan man ikke just sige var tilfældet, da en af YouSees abonnenter "slog op" via Facebook. Mandag aften skrev Alexander Nikolaj Kanto en opsigelse, der var så sjov, at over 1100 brugere på Facebook allerede har delt den.

Kantos ordvalg får nemlig opsigelsen til at ligne, at han slår op med en kæreste.

"Kære Yousee. Jeg ved ikke, hvor jeg skal begynde. Det sidste stykke tid har jeg gået og tumlet lidt med nogle ting, og jeg er desværre bange for at vi to ikke passer sammen mere", skriver Alexander Nikolaj Kanto blandt andet på Yousees Facebook profil.

Og den humoristiske tone fortsætter, da han sætter trumf på med ordene:"Og nu har jeg altså mødt en anden. Hun hedder Netflix og vi passer bare sammen. Jeg er virkelig ked af det, men jeg bliver nødt til at slå op med dig", skriver han videre.

Da "opsigelsen" tirsdag morgen blev set af Yousees ansatte, satte pressechef Ib Konrad Jensen sig til tasterne og svarede den utilfredse bruger i fuldstændig samme tone og ordvalg.

"Kære Alexander, jeg er ked af, du har fundet en anden. Jeg er jo ikke dum, og jeg anede jo nok, det var på vej, for du har virket så uengageret og ligeglad med mig i den senere tid", står der blandt andet i Yousees svar.

- Han har jo skrevet den her enormt søde opsigelse til os. Derfor har vi svaret ham i samme tone. Det lå jo lige til højrebenet at bruge den samme form for ironi, som han gør, fortæller Ib Konrad Jensen, der også er forfatteren bag det populære og noget overraskende svar fra Yousee.

Og Yousee vælger også at gribe vinklen, som Alexander Kanto bruger med, at han har mødt en anden model (Netflix) og derfor slår op med Yousee, på samme vis.

"Jeg er ikke den første, der oplever en mand, der falder for en yngre model, og nok heller ikke den sidste", skriver Ib Konrad Jensen videre i sit atypiske svar.

- Det er selvfølgelig altid trist at miste en abonnent, og normalt ville vi sende et pænt svar om, at vi er kede af det osv, men det er rart at se en kunde, der tager det fra den vinkel, mener Ib Konrad Jensen.

Han synes også, at det er alle tiders at over 1100 brugere på Facebook allerede har delt de to svar.

- Det er superrart at se folk på Facebook sætter pris på begge svar, siger Ib Konrad Jensen, der dog opfordrer Alexander Nikolaj Kanto til at tage kontakt til kundeservice hos Yousee, så hans opsigelse ender det rette sted.

Du kan se hele korrespondancen i billederne i toppen.