En gæst hos McDonalds i Herlev blev tirsdag aften mødt af et uventet syn, da han kom hjem og åbnede papæsken med den burger, han netop havde købt.

Burgeren af varianten Big Salsa havde tilsyneladende været i hænderne på en anden kunde, som delvist havde spist af den.

Kunden lagde efterfølgende et billede på på McDonalds' officielle Facebookprofil, hvor han i et opslag fortæller om sin oplevelse:

- Købte her til aften blandt andet en Big Salsa hos McDonalds i Herlev. Købte maden med hjem og stod inde i restauranten og ventede. Mens vi ventede, kom en kunde op til disken og klagede over, at hans Big Salsa var for kold, han afleverede den i æsken og fik en ny, som han tog med ned til bordet.

- Da vi kommer hjem med maden, åbner jeg min Big Salsa, og så er der fandme spist af den; gæt hvis aflagte burger, jeg lige har fået, forklarer kunden i opslaget.

'Må simpelthen ikke ske'

Hos McDonalds beklager man hændelsen dybt og forklarer, at fejlen er menneskelig:

- Det er tale om en fejl fra en medarbejder, som vores normale procedurer burde have afværget. Det er dybt beklageligt, og det er noget, som simpelthen ikke må ske, siger Pia Tobberup, pressechef hos McDonalds.

Vil i ændre på procedurerne i fremtiden?

- Nej, det er ikke oppe til overvejelse. For det her er noget, som aldrig plejer at ske. Der er tale om en tanketorsk fra medarbejderens side. Vores medarbejdere er grundigt trænede i, hvor de skal tage den færdige mad, og hvor de skal anbringe den mad, der skal smides ud, siger Pia Tobberup og fortsætter:

-Franchisetagereren vil selvfølgelig tale med gæsten om, hvordan man kan give ham en god oplevelse i restauranten, så han har lyst til at komme og besøge den igen.

Den uheldige kunde har ikke ønsket at medvirke i artiklen.