Restaurant Vejlegården, der netop nu ligger i en hæsblæsende konflikt med den lokale 3F-afdeling, fordi man har valgt at tegne overenskomst med den gule fagforening Krifa, får nu en hjælpende hånd fra ganske uventet kant.
I gårsdagens udgave af Vejle Amts Folkeblad indrykkede direktøren for Saxo Bank Lars Seier Christensen nemlig følgende annonce:
- Mange gode venner besøger Restaurant Vejlegården i den kommende tid. Alle ønskes en god aften, skrev han demonstrativt i selvsamme avis, der som bekendt opgav at bringe restaurantens annoncer af frygt for strejker.
LÆS OGSÅ: Avis vil annoncere for blokaderamt restaurant
Kort efter bt.dk i dag kontaktede ham for at høre, hvad han dog har gang i, skrev han så følgende på sin Facebook-profil:
- Som antydet i rubrikannoncen, vil jeg gerne invitere nogle venner på middag på Vejlegården, som fortjener alle gode menneskers støtte lige nu.
Så jeg har besluttet at give 250 middage væk. 100 af dem bliver til mine Facebook-venner efter først-til-mølle princippet. (Derudover inviterer jeg 100 LA-medlemmer og 50 LAU- medlemmer, men det håndterer de to organisationer selv).
Rigmanden uddyber herefter sin generøsitet:
- THE DEAL: Jeg giver 200 kroner per person til maden (det kommer man langt for på et godt og rimeligt sted som Vejlegården). I køber selv rigeligt med drikkevarer, så restauranten kan få nogle yderligere penge i kassen!
Lars Seier Christensen, der netop nu befinder sig i Paris, idet han er storsponser bag Bjarne Riis' cykelhold, ønsker ikke at uddybe sin støtte til restauranten yderligere overfor bt.dk.
Ingen kan dog være i tvivl om, hvad han mener om konflikten.
Hvad synes du om 3Fs blokade af Restaurant Vejlegården?
Deltag i debatten under artiklen




Men
Skrevet af Bent Ole , Lørdag den 28. juli 2012, 19:01
påfaldende er det at Krifa og deres arbejdsgiver forening begge er udsprunget fra Randers.
At man i krifa er kunde der kan få hjælp hvis hovedbestyrelsen skønner det samt laver overenskomster til arbejdsgivernes fordel og man er direktører og chefer kontra.
Lo forbundene hvor du er medlem og har indflydelse og overenskomsterne laves til arbejdstagernes fordel og man er demokratisk valgt formand.
Min støtte til Vejlegaarden
Skrevet af Laursen, Mandag den 30. juli 2012, 15:09
Til
Bent Ole
Tak for informationen hvor roden` er opstået.
En kunde er man vel, når man må betale et kontigent laver end 3F.
Kan bare ikke se, at KRIFA eller Det Faglige Hus. Er med til fordel til for sine medlemmer,. >"( MENER )"<,. Er med til, at tegne overenskomsten men her slipper det som regl for en 3F`er.
Hvad mener du elleres. Bent Ole, er træerene for høje i city eller mener,. Du at, frie foreningsret ikke er lovlig her i Danmark.
Hadskhed!
Skrevet af El Barsko, Onsdag den 25. juli 2012, 13:43
Vi er hadske, siger P.E.Skov.
PES kan ikke forstå at tusindvis af hans medlemmer er flygtet
til en anden Fagforening.
PES kunne jo tænke på, at I i årevis har hævet kontingentet,
angiveligt fordi det er dyrt, at drive en Fagforening.
Medlemmerne kan da ikke forstå det, når i samtidigt støtter Socialdemokratiet med millioner, af medlemmernes indbetalte kontingentkroner.
Hvis andre end PES selv skulle undre sig over , en vis hadskhed,
kan man jo f. eks. læse lidt om PES her:
SID's båtnakke nr. 1
http://ekstrabladet.dk/incoming/article1884.ece
Er der sket nogen nædring, fra PESs side? Nej vel?
El Barsko
Godt gjort Saxo Bank
Skrevet af Thongde, Onsdag den 25. juli 2012, 09:13
Formanden for 3F Poul Erik Skov Christensen opfører sig som som de mafiabosser man havde i Amerika i 1920--1930, han er da virkelig helt ude af trit med virkeligheden, som jeg ser det har vi foreningsfrihed her i Danmark, og da Vejlegården har lavet aftale med Krifa er der ikke noget at komme efter for 3F.
Så pak sammen Poul Erik Skov Christensen.
Min støtte til Vejlegården
Skrevet af Laursen, Torsdag den 26. juli 2012, 04:14
Til Thongde
Det er så sølle af 3F vælger et firma med medarbejder som vil danmark noget, mener skabe en arbejdsplader som er hyggelig og ren og kan nyde RENE råvare.
Det er så sølle af 3F ikke har den samme gejst over for Hoteler i danmark, fleste der er medlemer af KRIFA samt Det faglige hus, men 3f bevæger sig ikke ud på den sti, skyldes sansynligvis at her får 3F ørene i maskinen. Men en mand med gejst for, at imødekomme sine medarbejder ønske, at udlukke den dyre 3F. 3F opfør sig for øvrigt som et Forkælet barn som vil have sin vilje, uanset om den skal koste den frie foreningsfrihed.
Bare der var flere firmaer som Saxo Bank som ville give sin støtte til Vejlegården kamp for friheden for at vælge.
Det kunne for øvrigt se rart ud ved valg boksen, at der var 3F og chikanerer mig med min personlige valg-seddlen, at jeg bare skulle føje 3F tåbelig adfærd.
Poul Erik Skov C. er det lig med Præsident Assad el. A. Hitler??
Skrevet af Christian O., Tirsdag den 24. juli 2012, 21:10
3F formand : "Nu går de efter mig personligt"!
Ja, en ting må man absolut sige om den såkaldte 3F formand:
Han går i den onde "klasse", og for lige at nævne et par stykker: præcis som Præsident Assad fra Syrien, og for at tage en europæer, vi alle kender: Adolf Hitler!
Ja, 3F formanden har lært alt af Hitler,- Hitler begyndte med at love en hel masse, beskæftigelse, orden, en helt anden stat end den gamle, alt mens han i det skjulte startede en oprustning af det tyske militærapparat, og Tjekkoslovakiet, dengang kaldet Böhmen og Mæhren, tog han gratis ad 2 gange, efter en falsk fredsforhandling med den engelske premierminister Neville Chamberlain, omtrent samtidig med, begyndte han at afmærke jøderne til deportation. Hen på sommeren det følgende år, invaderede han Polen en tidlig morgenstund uden krigserklæring, og selvfølgelig kunne den tyske statsradio fortælle, at polakkerne havde påbegyndt krigen!
Derefter tog han hele Europa, dog England kunne han ikke besejre, de havde opfundet radaren, og det var helt klar da tyskerne startede tæppebombningen, yderligere havde England et luftvåben, kaldet RAF, som tyskerne havde undervurderet, og det var det første slag tyskerne tabte!
Når man nu ser på Poul Erik Skov C., så har han ikke et helt land med sig, men derimod en flok gamle afdankede nazister, de er trofaste, men evner ikke at tænke, men de er gode tjenere for ham!
Nu er det bare op til os alle, der vil eller ønsker det, at støtte Vejlegården på vores måde, og med ÆRLIGHED, for det er noget, der er ved at være glemt i dette land!!!!!!!!
Visse vasse, og så en gang …
Skrevet af Anders Kristensen, Tirsdag den 24. juli 2012, 21:58
Hvilken fundamentalistisk holdning, og en usmagelig sammenligning, men sådan er din type jo, en helt masse fnidder, der sådan set ikke har noget med sagen at gøre, og hvad kan man bruge det til?
Ang det med at have et helt land med sig, hvor mange medlemmer er det lige at Krifa har, og 3F?
Fundamentalistisk ....usmagelig!
Skrevet af Christian O., Onsdag den 25. juli 2012, 02:35
Ja, det hele passer sammen, en lille Hitlerdreng kommer straks farende, han kalder sig Anders Kristensen, og han er vant til at alle hans dumheder bliver taget for sandhed,- for det lærer man jo i 3F, man tager Løgne frem, og udstiller dem som Sandhed, digter en løgnagtig histore, så folk må have ondt af dem.
Det har fungeret i meget lang tid, men nu er det sådan, at hele det løgnagtige, fintpudsede apparat er kørt ind i en blindgyde, men det er jo det, at i 3F ejer man hverken klarsyn eller bare almindelig intelligens, så det kan man da slet ikke forstå!!!
Krifa
Skrevet af Knudsen, Tirsdag den 24. juli 2012, 18:54
Ekstra Bladet afslører tirsdag, at de gule fagforeninger har et tårnhøjt lønniveau på direktionsgangene og bor på nogle af landets dyreste adresser.
Eksempelvis tjener direktøren i Kristelig Fagbevægelse (Krifa), Jesper Wengel, 1,67 millioner kroner om året.
Det er næsten det dobbelte af, hvad formanden for Danmarks største fagforbund, 3F, formand Poul Erik Skov Christensen, får.
Min tøtte til Vejlegården
Skrevet af Laursen, Onsdag den 25. juli 2012, 18:40
til Knudsen
ER det Krifa eller Det faglige hus som fremhæves i din kommentar omkring hvad de " får " i lønd.
Omkring adresse er det som så, nogle lejer og nogle køber for medlemmet penge.
Omkring lønd hvis en medarbejder arbejder eksempel 60 timer om ugen er han vel mere vær. End en hygge onkel som højst kan få en knægget negl som arbejdsskade, samt 20 timer med mange frokoster på foreninge regning.
Danmark 2012-24-7
Skrevet af Lisa, Tirsdag den 24. juli 2012, 18:47
Betonkommunist, det er han Erik Skov Christensen, og pamper af værste skuffe, og fræk som en slagterhund.
Vi har ikke brug for disse fagforeninger mere.
Det høre til i 1930erne.
Bare kæmp vidre, de røde banditter ødelægger vores land.
P.S. Hemmeligeholte EU-aftaler med 10 asiatiaske og
nordafrikanske lande.
Fri muslimsk indvandring til Europa.
Glæd jer dansker, eller vågn op.
Gorm den Gamle gjorde danerne kristne -
Skrevet af Bjarne af Bjørneæt -, Tirsdag den 24. juli 2012, 15:29
Det var jo ifølge legenden Gorm den Gamle, der gjorde danerne kristne - og Gorm ved vi jo slog sig ned i Jelling vest for Vejle og brugte Vejle som havneby - naturligt er det vel så for Amin at tilslutte sig Gorm den Gamle's indførelse af kristendommen og melde sig ind hos de kristne i KRIFA og derfra slås lidt med de vilde hedninge i 3F - også slev om den nuværende Vejle-boplads ikke bærer præg af at være særlig kristen - der drikkes, slåsses, svovles og bandes mindst lige så stygt som i 3F'ernes hjemby.
Det er ikke i orden med al den balade i Vejle -
Skrevet af Pilkær, Tirsdag den 24. juli 2012, 14:58
Nu må det altså stoppe derovre i Vejle - selv om Vejle jo oprindeligt var en stor boplads og havneby for vikinger og senere havneby for Gorm den Gamle og hans fagbevidste følgesvende, skal den ikke i den grad degenereres af nutidens terrorister og socialdemokrater.
Det er forbandet at man ikke mere uden skrammer og uforskammede tilråb fra vikingernes knudrede efterkommere, kan smutte ind i Vejlegårdens Restaurant og få sig et ordentligt måltid og en spand øl mv., Vejlegårdens restaurant er det bedste spisested i Vejle - og nu, da Vejlegården har meldt sig til de kristne KRIFA'ers flok, kan man vel også få den hellige nadver derinde, syndernes forladelse og en slurk af Jesu blod samt en bid af hans hellige legeme - næppe noget andre tidligere 3F restauranter har kunnet tilbyde.
Løn- og skatteudplyndrings reduktion -
Skrevet af Hugo-Børge, Tirsdag den 24. juli 2012, 13:01
Det er ikke købekraften for de flittige medarbejdere rundt omkring i de danske virksomheder, vi der tror, at vi kender løsningen på rigets helt forfærdelige økonomiske situation, vil have nedbragt - det er lønningerne parallelt med skatter, afgifter, gebyrer og momsen deraf, vi vil have bragt ned - det giver konkurranceevne og arbejdspladser og reducerer arbejdsløsheden - jo flere folk, der har råd til at gå ud og bruge penge, desto flere folk kan der komme i arbejde, og desto mere arbejde kan man få, hvis man altså gider at blive LIDT SMÅVELHAVENDE.
Vi er naturligvis her opmærksomme på, at skatter, afgifter og gebyrer kun kan sænkes mærkbart, hvis DET SINDSSYGE OVERFORBRUG AF FOLK OG PENGE I DE OFFENTLIGE GHETTOER FJERNES - MEN DET KAN DEN NUVÆRENDE, GENSPLEJSEDE REGERINGSKOALISION JO IKKE SÅ GODT GØRE, FORDI DEN NETOP ER UDNÆVNT AF DISSE OFFENTLIGE MISBRUGERE - SÅ VI MÅ HAVE UDPEGET EN NY REGERING - EN ORDENTLIG EEN DENNE GANG.
Og der sidder faktisk i Folketinget folkevalgte, der har regnet ud, at det offentliges skatteborgerfinancerede overforbrug kan reduceres ganske effektivt og kvikt - så behøver vi heller ikke at forgælde os i de næste 20 år - gælden kan fjernes over ganske kort tid - og vores situation kan normaliseres lige så hurtigt - og så kan vi jo evt. opsige vores medvirken til udplyndring og pantsætning af de sydeuropæiske EU-lande og befolkninger.
Tonny Bo
Skrevet af Tonny Bo, Tirsdag den 24. juli 2012, 12:08
Når lønnen på en restaurant reduceres med 5.-10.000 kr om måneden, hvad fa'en sker der så med lønnen på andre restauranter?
Saxobank-direktøren vil jo bare skære ned på alle andres lønninger,- selvfølgelig ikke hans egen.
wo ist??
Skrevet af ADOLF, Mandag den 23. juli 2012, 23:50
meine neue frau ? ich wollen gerne gekneppen der LSC immer gerne der skatte batte betalen in der swinger tür
BT
Skrevet af YTRINGSFRIHEDEN, Mandag den 23. juli 2012, 23:48
HVOR ER YTRINGSFRIHEDEN ?
SAXO/EPOBANK vil beskæmme den...
Min støtte til Vejlegården
Skrevet af Laursen, Tirsdag den 24. juli 2012, 04:42
Hvorledes BåTnakke har det med den fri fagforeningsret at gøre, at vejlegården medarbejder er medlem af KRIFA og det lovlige firma Har undertegnet overenskomst med KRIFA, kunne også være med Det faglige Hus.
Som regl fatter 3F`er ikke en skid, men står gerne vagtparade for 3F uden at ane friheden til at vælge Fagforening.
3F står øvrigt for
1.FJOLSERNE
2.FATTEEVNER
3. FORSVANDT
Hvor var 3F og LO
Skrevet af Holger Danske, Mandag den 23. juli 2012, 23:22
Ja hvor er 3F og LO
Tænk på alle dem der i stedet for understøttelse som de har betalt for og nu må på overførselsindkomst Hvor er 3F og LO i den sag
Burde de ikke snarere blokkere for Christiansborg Altså skrallemanden og postbudet og madleveringen til snapsetinget
HVOR ER DE SÅ 3F og LO????????????
I stedet for at blokkere for en der sætter ting og folk i arbejde
Ikke et ord har vi hørt om hvad de betaler i løn på Vejlegården kun om hvor dårligt Krifas punkter op mod 3F's
3F Monopol er for længst ophørt men det er bare ikke gået op for dem endnu
3f gå hjem i seng jeres tid er forbi
Skrevet af john andersen, Mandag den 23. juli 2012, 22:35
det er et frit land vi bor i
Tyranni.
Skrevet af Pedersen, Mandag den 23. juli 2012, 22:00
Jo mere modstand mod det diktatoriske 3F og den arrogante, formørkede betonkommunist Poul Erik Skov C.,- desto bedre!!!
Det er vejen frem,- UD med det røde pamperi,- få dem trængt helt ud,- meld jer ud af det syge system,- støt restauranten- og støt retfærdigheden!
Politiet og den korrupte, såkaldte regering griber ikke ind,- sidstnævnte er jo også i ledtog med 3F!!
SNART har 3F sukket sit sidste suk,- de kommer selv til at mærke tyranniet på egen krop, for flere og flere indser dette tyranni, så er Mr. Poul Erik Skov C. nok ikke så kæphøj længere!
udmeldelse
Skrevet af Bodil Christensen, Mandag den 23. juli 2012, 21:31
Har meldt mig ud af fagforeningen og står nu kun i A kassen. Gider ikke fagforeningens pamperi og monopolisering. Håber så sandelig Vejlegården holder ud.
Ingen kan tvinges til at være medlem af en forening
Skrevet af Erik Bach, Mandag den 23. juli 2012, 21:10
Uhyggeligt, at der er mennesker, der ikke respektere aftalefrihed, demokrati og menneskerettigheder.
I FNs VERDENSERKLÆRINGEN OM MENNESKERETTIGHEDERNE artikel 20 står der:
Artikel 20 fastslår både den positive og den negative foreningsfrihed.
Stk. 1. ”Alle har ret til under fredelige former frit at forsamles og danne foreninger” og i stk. 2. ”Ingen kan tvinges til at være medlem af en forening”
3F
Skrevet af kim, Mandag den 23. juli 2012, 19:56
Sjovt nok syndes man at andre sagtens kan gå ned i løn. BARE DET IKKE ER EN SELV
Min støtte til Vejlegården
Skrevet af Laursen, Tirsdag den 24. juli 2012, 05:55
Til Kim som også er et kvinde navn.
3F står for
1.Fjolserne, kan også benævnes som Fjolset
2.Fatteevne
3 Forsvandt
Svar
Skrevet af Erik, Mandag den 23. juli 2012, 20:23
Sludder og vrøvl. Mange danskere er gået ned i løn sidste år og i år, mange arbejsgivere har suspenderet lønstigninger og lønreguleringer til gavn for bevarelse af danske arbejdspladser. Også mig. Danmarks problem er, at alt for mange er ansat i det offentlige, og at alt for mange modtager offentlig forsørgelse. Det betyder alt for mange love, regler, afgifter som skaber pamperi. Endvidere betaler vi alle for meget i skat og vi tjener alle alt for meget hvilket gør det vanskeligt at drive forretning og skabe arbejdspladser. Det har socialisterne og fagbevægelserne været med til at skabe - man kræver og kræver, men vil man nyde må man yde og forstå pengenes værdi til gavn for Danmarks fremtid og frihed for kommende generationer. Så ja tak til flere arbejdspladser i privat regi. Nye arbejdspladser skabt oven på en konkurs, som ellers var gået tabt. Fedt med frihed, demokrati og kapitalisme. Støt Hr. Skov.
min støtte til Vejlegården
Skrevet af Laursen, Mandag den 23. juli 2012, 20:22
Hvad har det med den frie fagforeningsret at gøre, at kunne vælge enten KRIFA eller Det faglige hus. men det fatter en "(3F ikke,.)",.
Løn/Lønnedgang
Skrevet af Allan, Mandag den 23. juli 2012, 20:16
Tja, et er vel et faktum at vi alle er rimeligt dyre i drift, når man sammenligner med alle dem vi gerne vil sammenligne os med.
Skal vi have kinesiske lønnininger? Det er vist ikke nødvendigt, men vi skal ned på den løn, som man får i Sverige eller Tyskland.
Ellers er der kun tilbage at vi er smartere end svenskere og tyskere. Det er vi jo ikke når en 3F overenskomst dikterer at en tjener ikke må tømme opvaskemaskinen osv.
Danmark er dyrt. Vi skal jo alle sammen kæmpe for at holde sammen på den danske velfærdsmodel, men det hjælper jo ikke når 3F er ren beton og ikke vil/kan flytte sig og skabe nogle fleksible arbejdsbetingelser.
Hvorfor skal det fra 3F altid udlægges som om det går ud over medarbejderne, hvis man kigger lidt på andre muligheder for at udføre arbejdet lidt smartere, herunder ved enklere overenskomster?
Alternativet er klart - tab af endnu flere arbejdspladser der besættes af medarbejdere fra Polen, Tyskland eller ...?
I bund og grund tror jeg ikke konflikten går ud på dette, men det er vigtigt for familien Danmark.
3F
Skrevet af kim , Mandag den 23. juli 2012, 19:43
Ok, hvad skal man så gøre, hvis der ikke er en fast prissætning på det akkord arbejde man udfører inden for det fagområde man beskæftiger sig med ?. Eller skal man bare underbyde hinanden ind til vi er nede på Polske eller, være Rumænske lønninger.
min støtte til vejlegården
Skrevet af Laursen, Mandag den 23. juli 2012, 20:12
Du går selvfølgelig til Krifa eller Det faglige hus, men hvad skal du der 3F er` men det sku da dig selv som skal forhandle i første omgang`med mester, og her gliper den som regl med håndverker som står vagt parrade hos 3f.
Hvad har det for øvrigt med den frie fagforeningsret at gøre.
Hold dig venligst til debatte omkring 3f manglende respekt for fri fagforenings ret som er vedtaget ved lov