Rasmus Smed Erland er købmand i Rema 1000 i Hillerød, og han blev godt gal, da en kunde søndag overfusede en af hans medarbejdere.
En kunde ville købe en pakke proteinboller, men da han ikke mente, han fik den rabat, han var berettiget til, valgte han at råbe ad den unge pige bag kassen. Efterfølgende forlod kunden butikken og efterlod pigen grædende bag kasseapparatet.
Men det ville Rasmus Smed Erland ikke finde sig i, og derfor gik han til tasterne i jagten på den ophidsede kunde.
'Hvem du end er derude, og om dette nogensinde når dig, så synes jeg, du skal vide, at jeg stod tilbage med en helt knust pige, der var meget rystet over din opførsel,' skrev Rasmus Smed Erland blandt andet i sit opslag på Facebook.
Rasmus Smed Erland gør det også klart for den pågældende kunde, at hans opførsel var fuldkommen uacceptabel.
'Du skal bare vide at den opførsel tolereres på ingen måde i min butik! Der er INGEN, der skal svine medarbejdere til, så de bryder grædende sammen - UANSET HVAD - sådan opfører man sig bare ikke... Og jeg er rigtig ærgelig over, det ikke var mig, du mødte i kassen,' skriver Rasmus Smed Erland.
Artiklen fortsætter under opslaget.
Han efterlyser samtidig manden og opfordrer ham til at henvende sig i butikken, så han kan få sin 10’er og samtidig give pigen, han overfusede, en undskyldning.
Siden søndag eftermiddag er Rasmus Smed Erlands opslag blevet delt mere end 11.500 gange, og med Facebooks hjælp er det faktisk lykkedes at få kontakt til den pågældende kunde.
I en sms til BT forklarer Rasmus Smed Erland, at kunden siden opslaget selv har henvendt sig i Rema 1000-butikken på Milnersvej 49 i Hillerød.
’Han var meget ked af sin opførsel og også chokeret. Han siger selv personligt undskyld til pigen i kassen,’ skriver Rasmus Smed Erland i sin sms og forklarer, at han ikke ønsker at kommentere yderligere på sagen.
På sin Facebook-profil skriver Rasmus Smed Erland også, at han aldrig havde regnet med, at opslaget ville nå så bredt ud, men fortæller, at kunden nu er fundet.