____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>Bilkas Facebookside oversvømmes i øjeblikket med roser til en helt speciel medarbejder. Kasseassistenten Rasmus Arpe-Sørensen fra Bilka i Kolding hyldes for sin ganske særlige evne til at sprede glæde blandt kunderne. 

Jobbet i Bilka er kun et studiejob for Rasmus Arpe-Sørensen som til daglig læser i Odense. Men de store ord er blevet bemærket af hovedpersonen selv, som onsdag kunne gå til eksamen med selvtilliden i orden.

- Wow, jeg er fuldstændig overrasket over al den fantastiske kritik, jeg har fået de sidste par timer, og jeg er virkelig glad for, at jeg kan påvirke folk på den måde. Jeg har først lige set opslaget nu. og jeg er stadig helt ude af mig selv men virkelig taknemlig for for alt de dejlige ord, skriver Rasmus Arpe-Sørensen på sin egen Facebookside.Det smittende humør og den positive tilgang til kunderne er heller ikke gået ubemærket hen i varehuset i Kolding, siger Rasmus Arpe-Sørensens chef, Casper Maglekær.

- Det er langt fra første gang, vi hører det. Vi har godt nok ikke oplevet det i samme omfang tidligere, men vi har kunder, som kommer og spørger om Rasmus er på arbejde, og vælger hans kasse, når de stiller sig i kø, siger Casper Maglekær til BT.



Bilka Kolding opererer med specielle servicekort, hvor kunder kan komme med tilbagemeldinger på oplevelsen i varehuset. Her dukker der ofte kort op med roser til Rasmus Arpe-Sørensen.

- Næsten hver gang han har været på arbejde, oplever vi, at der ligger kort med roser til Rasmus. Han er så stolt af at få dem, at han samler dem, når vi er færdige med at bruge dem internt i huset, siger Casper Maglekær.

Rasmus Arpe-Sørensens har været ansat i varehuset i knap to år og i den periode er hans kundetække ikke gået ledelsens øjne forbi. Det bliver brugt aktivt, så kollegerne også lærer at møde kunderne med et smil. Men det er ikke alt, som kan læres erkender Casper Maglekjær.

- Man kan nok ikke lære præcis det, Rasmus kan. Det er helt unikt og hans personlighed, som bare er sådan, lyder det rosende fra chefen.

Det er da helle ikke kun kunderne, som lovpriser Rasmus Arpe-Sørensens smittende humør.

- Det er da også noget vi som kolleger og jeg som chef nyder godt af. Det er en sand fornøjelse at være på arbejde med Rasmus, siger Casper Maglekær.

Trods de mange roser, tør Casper Maglekjær ikke love at honorere kundernes begejstring med ekstra penge i lønningsposen, som mange glade kunder ellers opfordrer til på Facebook.

- Den slags afgøres højere oppe i huset. Men mon ikke han er i spil som månedens medarbejder næste gang, lyder det med overbevisning i stemmen fra afdelingslederen i kasselinjen.