I knap en måned har Leif Møller blot kunnet se på, mens hans telefonregning hos teleselskabet Telmore er steget dag fra dag og til sidst endt på -345.000.

Telmores selvbetjeningsside har ikke været til meget hjælp, da den har været nede grundet nyt it-system. Derfor har Leif Møller, der til daglig driver en lille it-virksomhed, siden 16. december forgæves forsøgt at få en forklaring fra Telmore via telefon og mail.

Tirsdag gik BT ind i sagen, og herefter er tingene gået meget hurtigt.

- I dag (onsdag red.) er jeg blevet ringet op af Telmore, som har sendt en undskyldning og nulstillet min mobilchef saldo. Det er en kæmpe lettelse, fordi det betyder, at jeg ikke dagligt skal tjekke min bankkonto og frygte langvarigt tovtrækkeri med advokater og retssag, siger Leif Møller til bt.dk.

Telmore: Fejlen er vores

Telmore har beklaget fejlen og overfor bt.dk undskyldt de lange ventetider med implementering af et nyt it-system, der desværre er gået udover en del kunder.

- Det er selvfølgelig ikke i orden, og vi beklager meget. Det er vores fejl, og vi kan ikke gøre andet end at sige undskyld, siger Rasmus Avnskjold, der samtidig fortæller, at regningen på de 345.000 skyldtes en fejlregistrering i Telmores system.

De 345.000 blev på intet tidspunkt hævet fra Leif Møllers bankkonto, men de mange bekymringer omkring, hvorvidt Telmore på et tidspunkt ville gøre det, har dog givet stof til eftertanke.

- Det gør, at jeg overvejer en eller flere bankkonti, således jeg eksempelvis har en konto, der altid står et mindre beløb på, og jeg derved kan undgå ”plyndring”. Det er bare megatræls, at noget så enkelt skal gøres mere komplekst, fordi man ikke er beskyttet godt nok i sådan en sag, siger Lars Møller.