Lise Bondesen
Lise Bondesen Foto: Privatfoto
Se og Hørs tidligere nyhedschef, Lise Bondesen, der i 2013 blev redaktionschef på Ekstra Bladet, har fredag sagt op på tabloidavisen. Hun stopper med øjeblikkelig virkning.

Det skriver ansvarshavende chefredaktør Poul Madsen i en mail til Ekstra Bladets medarbejdere.

- Lise Bondesen har valgt at sige sit job op. Hun forlader os efter et år som flash redaktør, hvor vi på ingen måde har noget at udsætte på hendes arbejde. Tværtimod har hun med stor flid og dygtighed styret underholdningsstoffet.
Opsigelsen sker naturligvis på baggrund af den verserende Se og Hør skandale, som intet har med os at gøre. Men det, at hun er ansat her gør, at vi indirekte bliver inddraget og Lise ønsker ikke, at udsætte sine kollegaer og Ekstra Bladet for nogen som helst mistanke i en sag, som intet har med os at gøre, skriver Poul Madsen i en mail til Ekstra Bladets medarbejdere og understreger, at han har taget opsigelsen til efterretning.

- Jeg har været utrolig glad for mit arbejde på Ekstra Bladet. Opsigelsen er først og fremmest begrundet i hensynet til min familie, men sker også for at give arbejdsro til mine dygtige kollegaer, kommer det fra Lise Bondesen i mailen

Den tidligere Se og Hør-chef, som var på bladet fra 2007 til 2013 - har haft kendskab til ugebladets kreditkort-kilde, der i mindst fire år - fra 2008 til 2012 - fodrede bladets journalister med fortrolige oplysninger om kendte og kongeliges brug af kreditkort. Oplysninger som Se og Hør betalte penge for og som journalisterne brugte til at lave artikler om kendte og kongelige.

Lise Bondesen bekræftede onsdag - samme dag, som hun blev sendt på ferie af Ekstra Bladets chefredaktion - i et indlæg over fire sider, at Se og Hør i en periode har haft adgang til flere kendte og kongeliges kreditkortoplysninger. Oplysninger som blandt andet betød, at Se og Hør kunne komme meget tæt på prins Joachim og prinsesse Marie under deres bryllupsrejse i 2008.

Torsdag forklarede hun, at hun ville gå til politiet med sin viden om, hvad der var foregået på Se og Hør.

I fredagens udgave af BT fremgår det imidlertid, at hun selv 'er kommet i tvivl' om sin egen forklaring om, hvornår hun, ifølge eget udsagn, skal have stoppet brugen af 'tys-tys-kilden'.

Onsdag sagde hun i Ekstra Bladet, at det skete i efteråret 2012. Men i BT fredag kom hun i tvivl om, hvornår det var hun stoppede brugen af kilden, men fastholdt at det var hende, der sagde stop.

Lise Bondensen er den anden tidligere chef på Se og Hør, der i denne uge har forladt sin nuværende stilling. Tidligere chefredaktør Henrik Qvortrup sagde tirsdag sin stilling op som politisk kommentator på TV2.

Og syv Se og Hør-medarbejdere, herunder redaktionschef Kim Bretov, blev onsdag aften sendt hjem, mens en redaktionschef og en medarbejder på Billed-Bladet - begge med en fortid på Se og Hør - er også sendt hjem.

BT har forgæves forsøgt at få en kommentar fra Poul Madsen og Lise Bondesen.
SMS

Tophistorier

Hitter på Facebook