Mobilselskabet Tjeep melder nu ud på sin hjemmeside, at de er gået konkurs.

De skriver, at kunderne ikke ville kunne ringe til andre allerede fra i dag. De vil dog stadig kunne modtage opkald og sms'er indtil på mandag. Så lukker de forbindelsen.

'Det er med stor beklagelse, at vi må meddele vores konkurs grundet likviditetsproblemer,' det skriver Tjeep på sin hjemmeside.

Selskabet åbnede op for abonnementer 1. marts 2016, så lidt over et år kunne man være kunde hos dem.

Tjeep var blandt af Europas billigste mobilabonnement, og tidligere i år lancerede de en abonnementsform, hvor man kunne arbejde sig til en billigere regning. Som kunde skulle man acceptere, at der kom en reklame, når man skulle ringe op. Reklamen ville så blive ved, indtil den anden i røret besvarede opkaldet.

Desto flere reklamer, man hørte, jo billigere ville regningen blive. Men nu må Tjeeps kunder søge andre veje.

'Alle kunder er selvfølgelig fritstillet som konsekvens af tjeep’s konkurs og vi anbefaler, at I kontakter nyt teleselskab med det samme.' Skriver Tjeep.

Allerede inden åbningen udtalte Teleanalytiker John Strand til Berlingske, at selskabet måske ville få svært ved at løbe rundt på grund af de billige priser.