229 kroner. Det er hvad kunderne hver måned betaler Viaplay for at få lov til at se tv-serier, film og streame sport. Men på det seneste har især sports-delen tilsyneladende haltet gevaldigt. Og nu raser kunderne i hundredvis.

Først virkede streamingen ikke, da Chelsea i deres åbningskamp i Premier League i mandags mødte Burnley. Så virkede det ikke, da FC København tirsdag spillede play off-kamp til Champions League mod Leverkusen. Og heller ikke da Arsenal senere tirsdag i deres første opgør om at kvalificere sig til gruppespillet i Champions League spillede mod Besiktas fungerede det.

Og selvom Viaplay selv forsøgte at redde situationen ved at oprette et 'nød-link', som kunderne kunne bruge til at se kampene, hjalp det intet. For heller ikke det link virkede for alle.

Det har fået de mange Viaplay-kunder til at komme til tasterne og give deres mening til kende på Viaplays Facebook-side.

- Viaplay, jeg er så træt af jer - får sgu lange løg snart. Tænk, at man betaler for et produkt, og man ikke får noget for de penge man betaler. Hold nu kæft, hvis jeg drev virksomhed sådan, ville jeg sgu da blive smidt foran mange forskellige klageinstanser - hvordan kan det være at I sådan pisser os op og ned af ryggen?, skriver en af de vrede kunder på Viaplays side.

En anden pointerer over for Viaplay, at der langt fra kun har været problemer de sidste par dage.

- Det kan ikke være rigtigt, at der er problemer dagligt, når der er mange, der bruger Viaplay, min formodning. Det er jo dagligt, at serveren ikke kan følge med og film/serier osv. Buffer konstant, og nej, mit net virker fint. Viaplay har problemer dagligt næsten mellem 20 & 24 og fejler intet resten af dagen, jo har prøvet at finde et mønster i det, da jeg er rimelig træt af det her, så hvad med at få en bedre eller større server og send et eller andet retur til alle os, der har købt en vare, vi ikke får!, skriver kunden.

En anden kunde skriver:

- Det virker som om, der er problem HVER gang, der er en vigtig kamp, hvor mange vil benytte jeres tjeneste. Er der virkelig ikke kapacitet på jeres tjeneste eller hvad?

I alt har 123 utilfredse kunder indtil videre kommenteret på Viaplays Facebook-opslag, mens flere andre har skrevet beskeder direkte ind til dem - for kun at modtage et standardsvar.

Selv skrev Viaplay tirsdag aften på deres Facebook-side, at de beklagede problemerne.

- Vi arbejder på højtryk på at løse problemet og beklager de problemer, de giver jer, skrev de.

Overfor BT bekræfter Viaplays globale pr-chef, Jeanette Cohen, at de tirsdag havde tekniske problemer.

- Vi oplevede i går tekniske problemer, og vores tekniske team undersøger det. Vi arbejdede på at få et link op at køre på hjemmesiden, så kunderne kunne få adgang til kampene, skriver hun i en mail og fortsætter:

- Det tog syv minutter, hvilket er uheldigt, og vi beklager ulejligheden.