Selvom Wozniacki ligger nummer et i verden, så er hun ikke kendt nok til, at Allison har kunnet tjene penge på en sponsoraftale med hende. Derfor har virksomheden opsagt aftalen. Det skriver JydskeVestkysten.

____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>Kosmetikfirmaet Allison i Hjortkær ved Bramming har i halvandet år markedsført hudplejeserien »Caroline Wozniacki Love All.« Men for tre måneder siden opsagde firmaet sponsoraftalen, da fortjenesten ikke var stor nok.

- Produkterne har ikke solgt godt nok. Vi har rettighederne i 12 lande, og udenfor Danmarks grænser er Caroline ikke så kendt - Heller ikke i Polen, siger indehaveren af Allison, Flemming Haahr. Han erkender dog, at han måske heller ikke var helt klar over, hvad sådan en sponsoraftale kræver:

- Allison har ikke økonomi til at markedsføre Wozniacki i 12 lande. Det har vi nok overvurderet, siger Flemming Haahr.

Indenfor branding er det ikke ukendt, at firmaer overvurderer en sponsoraftales værdi.

- Det er ikke nok blot at købe rettigheden til at bruge et navn, man skal også have råd til at lave events og markedsføre navnet. Det er lidt som at gå i Tivoli - du betaler ved indgangen, men du skal også betale for at bruge karrusellen, forklarer Simon Bastiansen, direktør i analysevirksomheden Sponsor Insight, og nævner Saxo Banks sponsoraftale med Bjarne Riis som et andet eksempel.

Flemming Haahr ønsker ikke at kommentere, hvor meget aftalen har kostet Allison, men selvom Caroline Wozniacki i dag ligger nummer et på verdensranglisten, så fortryder han ikke, at han har opsagt aftalen, siger han til JydskeVestkysten.

- Jeg var stolt, da vi indgik aftalen. Desværre har den ikke givet det forventede udbytte, og derfor opsagde vi aftalen. Det var en forretningsmæssig beslutning, som jeg ikke har fortrudt, selvom hun ligger nummer et i dag.