De sidste par år er efterspørgslen på take-away eksploderet i Danmark. Flere danskere end tidligere spiser på restauranter eller køber færdiglavet mad med hjem.

Det nye forbrugsmønster betyder gyldne tider for innovative madkoncepter, herunder københavnske Yoburger som nu udvider deres establishment med fire nye spisesteder. Og drømmen slutter ikke der. Det skriver Politiken.

»Vi vil gerne favne bredt og lave god og cool mad til masserne. Min drøm er at lave et slags McDonalds, bare med rigtig gode råvarer,« siger medejer af Yoburger, Patrick Bachmann.

Selvom ambitionerne om at nå op på niveau med det amerikanske burgerimperium ligger langt ude i fremtiden, så har Yoburger haft fart på, siden den første burgerbar åbnede på Nørregade i Indre By.

Efter kun ét år udvider de nu med fire nye burgerbarer i København. De nye restauranter kommer til at ligge på henholdsvis Østerbrogade 64, Langelinie Allé, Havnegade og på Ofelia Plads, hvor de har en foodtruck.

Det hippe burgerkoncept kommer også til at gæste flere arrangementer og festivaler henover sommeren. Holdet bag Yoburger har dog også planer om at udvide til resten af landet inden længe.

Udover flere forskellige burgermenuer tilbyder Yoburger også en vegetarvenlig løsning. Medejeren Patrick Bachmann fortæller til Politiken, at deres burgere ikke er gourmetburgere, men derimod såkaldt ‘højkvalitetsfastfood’, som adskiller dem fra konkurrenter som netop McDonald’s.