Klageregn over julekalender fra chokoladefirma: 'Det er ikke godt nok'

En julekalender fra slik- og chokoladefirmaet Toms møder massiv kritik fra kunderne. De mange klager går på, at der under nogle låger mangler chokolade, og under andre har Toms gemt klistermærker, der ligner deres berømte chokoladeskildpadde i stedet for den rigtige vare.

På Toms egen Facebookside raser kunderne:

- Sikke en omgang svindel! Her køber vi en dyr julekalender i den tro, at der er god chokolade i ALLE låger. Men nej, den 7. december og nu den 15. december er der et skildpadde klistermærke. Det er en ommer Toms, skriver Charlotte Toft. 

Kalenderen har været til salg under navnet Toms julekalender. I Netto kostede den i uge 43 80 kr.

- Hvad skal man bruge to klistermærker til, køber denne kalender for at få jeres lækre produkter ellers ku jeg ligeså godt købe en klistermærker kalender hvis det var det jeg ville have. Syntes jeres kalender i år er så skuffende og for mit og min families vedkommende bliver det sidste år vi køber jeres kalender, skriver en anden bruger Rikke Haulrik.

- Jeg er den uheldige ejer af en Toms Julekalender. Er virkelig skuffet over denne i år. Mit barn nærmest græd da hun åbnede d. 14 og fandt endnu et lille dumt klistermærke. Synes ikke at Toms kan være bekendt at putte sådan noget L*** i de 2 største låger, skriver Dennis Lynge.

- Min søn på 10 år valgte selv, han ville ha en kalender fra Toms i år fordi han elsker deres chokolade. Nu må han så istedet sidde og kigge på hans lillesøster hver dag åbner for en kinder julekalender med dobbelt så meget chokolade i som hans. Ja og rigtig surt er det så de dage hvor der er et klistermærke eller ingenting bag lågen, men søster åbner for et kinderæg. Jeg er skuffet, skriver Diana Lykke Buus.

Toms beklager tomme låger

Det er blot nogle af de klager, Toms må lægge Facebookside til. Hos chokoladegiganten fra Ballerup forklarer man, at der er to guldbarer i kalenderen, der ikke sidder ordentlig fast. De er derfor faldet ned i andre låger og dukker op senere. Toms marketingsdirektør beklager fejlen og lover, at det er bedre næste år.  

- Næste år monterer vi stykkerne bedre i kalenderen, så de kan holde til transport. Det har ikke været godt nok, siger Lars Christiansen, marketingsdirektør hos Toms og fortæller videre, at det er sidste gang, de putter andet andet chokolade i en chokolade-julekalender. 

- Vi går væk fra, at der er i nogle låger ikke er chokolade. Vi gjorde det for variationens skyld, men man kan diskutere, om det var en god ide. Vi kan desværre ikke gøre noget ved det, der allerede er ude i butikkerne, undskylder Lars Christiansen, marketingsdirektør hos Toms.