Det affødte massiv kritik på Facebook, da Bianco Footwear mandag lancerede deres seneste reklamefilm, men det var man forberedt på, lyder det nu fra skotøjskæden.

Der gik ikke mange timer, fra Bianco Footwear offentliggjorde deres seneste reklame på Facebook, der har budskabet: 'Det er dyrere at være kvinde end at være mand. Ligeløn er ikke nok', til at kommentarfeltet var fyldt med negative kommentarer og beskyldninger om, at skotøjskæden udnyttede ligestillingskampen til at sælge sko.

Men det skræmmer ikke Bianco Footwear, der var forberedte på, at det kunne gå forskellige veje, da de lagde reklamen op.

»Når man går ind i en debat som den her, så skal man også være klar over, at der kan komme nogle kommentarer imod det. Vi var forberedt på, at det kunne tage flere forskellige vinkler, og det er der så kommet den her ud af nu,« lyder det fra PR-ansvarlig hos Bianco Footwear, Anne Rahbek Petersen, til BT.

Ifølge Anne Rahbek Petersen har man hos Bianco Footwear altid haft tradition for at lave reklamer, der markerer sig mere end andre modebrands.

Derfor er det også et forsøg på at få danskerne til at tage stilling til emnet.

»Det er jo en debat, som rammer folks følelser, og derfor har vi også været opmærksomme på, hvad der kunne komme ud af det. Så vi håber, at den her film kan være med til at udlede nogle tanker og følelser hos folk, og få dem til at forholde sig til kampagnen og budskabet, som er ligestilling i samfundet,« siger Anne Rahbek Petersen.

Hun håber dog, at forbrugerne vil kunne se, at reklamen er sat lidt på spidsen og understreger, at man må være villig til at bruge nogle midler, hvis man vil frem med et budskab. Alligevel vil hun ikke konkludere, hvorvidt reklamen foreløbig har været en succes med den debat, den allerede har medført.

»Det må være op til den enkelte,« lyder det fra Anne Rahbek Petersen.