Havn dropper Waterfront

Al balladen om Waterfront får nu Grenaa Havn på Djursland til at droppe det kontroversielle lobbyfirma. Også selv om havnen har kontrakt med Waterfront og skal betale firmaet frem til sommeren 2013. Det fortæller bestyrelsesformand Kenny Jensby til BT.

- Vi har brudt vores samarbejde med dem med øjeblikkelig virkning. Vi kan ikke leve med som havn at blive sat i forbindelse med de belastende anklager, der er mod Waterfront, siger Kenny Jensby, der fortæller, at deres samarbejde med Waterfront har været fortrinligt, men da de kan konstatere, at det ikke er lykkedes Waterfront at tilbagevise de alvorlige anklager, afbryder havnen samarbejdet.

Noget hø

 Det er slet og ret noget hø - vi er dødtrætte af at få de metoder, der været refereret i pressen om Waterfront, associeret med vores havn, siger Kenny Jensby.

- Vi har haft en treårig aftale, der udløber i sommeren 2013, og den har vi altså valgt at afslutte nu, siger han.

 

Waterfront-sagen

13 januar fortalte DRs 21 Søndag, hvordan pr-bureauet Waterfront har brugt op mod 5. mio. kr. for at holde den kritiske journalist Lars Abild beskæftiget.

Siden kommer det frem, at firmaets direktør har sendt personlige helbredsoplysninger om pågældende journalist til en underdirektør i DSB. Han bliver dagen efter suspenderet. DSB opsiger siden kontrakten med to lobbyfirmaer - herunder Waterfront.