Selvom to mænd fra kurerfirmaet GLS tydeligt ses kaste med pakker og truer med »et par på hovedet,« da de bliver opdaget, garanterer selskabet, at det bestemt ikke er almindelige praksis. »En rigtig ærgerlig sag,« siger direktør for GLS Danmark, Karsten Klitmøller.

Manden bag det afslørende videomateriale er Kenneth Petersen, som filmede episoden i Sønderborg, hvorefter han har lagt klippet ud på Facebook.

Klippet, som han har døbt »Brug ik Gls Ups,« er i skrivende stund delt af mere end 31.000 personer og afspillet næsten 1.150.000 gange.

En mand ses kaste med pakker fra en GLS-varevogn til en anden, hvori der står en anden mand - sandsynligvis til at gribe pakkerne.

Da de to opdager, at Kenneth Petersen og de øvrige personer i hans bil optager optrinnet, stopper de omgående med at kaste med pakker og truer med vold.

Om episoden eskalerer, og de to GLS-ansatte gør alvor af deres trusler, vides ikke, da videooptagelsen ender kort herefter.

Uacceptabel adfærd

GLS Danmark er bekendt med videoen, og selskabet er bestemt ikke er glad for at se, det som GLS Danmarks direktør, Karsten Klitmøller, kalder for »fuldstændig uacceptabel adfærd«.

»Vi ved, hvem der optræder på videoen, og vedkommende er afskediget. Vi er desuden i gang med at undersøge, om der skal ske yderligere sanktioner og konsekvenser.«

Hvilke yderligere sanktioner og konsekvenser der er tale om, ønsker han dog ikke at oplyse, men er der tale om noget kriminelt i forbindelse med de fremsatte trusler, er det en opgave for politiet, fortæller han.

Tager fuldt ansvar

Det er ikke første gang en GLS-ansat filmes mens vedkommende håndterer pakker hårdhændet.

I 2014 cirkulerede der et klip på internettet, hvori en GLS-medarbejder kastede pakker ned ad en trappe.

Karsten Klitmøller fortæller dog , at dén hændelse kun fandt sted, fordi GLS havde en aftale med modtageren om, at pakkerne kunne leveres på sådan.

Det er dog ikke tilfældet for denne episode, som kommer bag på direktøren.

»Alt lige fra håndtering af pakker til omgang med mennesker bliver der instrueret i. Derfor tager vi også fuldt ansvar for det her,« siger han og forskikrer om, at GLS-kunder ikke skal frygte for håndteringen af deres pakker.

Modtager man en pakke fra GLS med beskadiget indhold, skal man henvende sig til firmaet, som så erstatter ens forsendelse.

»Såfremt varen er gået i stykker i vores varetægt, og det er vores skyld, erstatter vi den. Sådan er vores politik på området,« lyder det fra Karsten Klitmøller.

BT har kontaktet Kenneth Petersen i sagen, men han er ikke vendt tilbage.