Varehuschefen i Føtex Sønderborg kalder det skiltet med arabisk skrift, der blev sat op i hans butik, en god ide for alle parter.

Føtex kører i øjeblikket en kampagne, hvor man kan spare 40 procent på al tekstil, hvilket gæsterne på det nærliggende asylcenter øjensynligt gjorde brug af.

»Det medførte i går, at der var rimelig mange spørgsmål i går, om hvad der var på tilbud, og hvad der ikke var. Jeg har en medarbejder, som kan arabisk og derfor blev sat til at lave skiltet,« siger varehuschef Jacob Neubert.

På trods af den polemik og debat, skiltet har medført - blandt andet DF'eren Martin Henriksen, som vil boykotte kæden - mener han, at skiltet grundlæggende er en god ide for både kunder og Føtex selv.

»Det er god kundeservice at forklare vores kunder, hvad der er på tilbud, men det er også en god måde at spare tid for vores personale, som ellers hele tiden blev nødt til at vise helt præcist, hvilke varer det gjaldt,« siger Jacob Neubert.

»Så ud fra en ren købmandsmæssig betragtning, virker det som en god ide. Begge dele er jo med til at give en bedre bundlinje,« siger han.

Varehuschefen fortæller, at de ikke får nær så mange henvendelser fra personer, der ikke kan dansk, efter skiltet er blevet sat op. De er dog begyndt at få henvendelser fra etniske danskere, der vil høre, hvad skiltet går ud på.

»Men når de har fået en forklaring på det, kan de sagtens forstå det,« siger han.