Der er ikke noget som et godt tilbud, der kan få danskerne til at stille sig i kø. Det ved Jesper Boysen, der er direktør for Danmarks nye elektronik-kæde Power og som har en fortid i konkurrenten Elgiganten, bedre end de fleste.

Men da Power mandag slog dørene op til dets første varehus i Glostrup, var synet af 4.000 mennesker i kø og trafik-kaos på de omkringliggende veje alligevel nok til at tage pusten fra den ellers så garvede direktør.

»Jeg har åbnet flere end 50 butikker i mit liv, og jeg har ved gud aldrig prøvet noget lignende. Sikke en opbakning, Power har fået.«

»Man har jo altid nogle betænkeligheder. Kommer der nu nok kunder? Kender de overhovedet til vores eksistens? Men jeg må bare sige, at det er helt vanvittigt med den opbakning, vi har fået fra kunderne i dag. Jeg har aldrig set noget lignende.«

Læs også: Se de vilde billeder: Ny elektronik-gigant skaber kaos i Glostrup - her strømmer folk til åbningen

»Vi havde vel 4.000 mennesker i kø på sit højeste. Politiet måtte tilkalde Hjemmeværnet for at dirigere morgentrafikken. Det er fuldstændig kaos med biler, der holder parkeret overalt. Vi var nok ikke helt klar over, at det kunne gå hen og blive så vildt.«

»Jeg er utroligt glad - jeg er nærmest selvlysende. Det er en meget stor dag, det her,« siger Jesper Boysen til BT.

Med tv-, radio- og net-reklamer har Power-åbningen været svær at undgå de seneste uger, og med en lang række ganske solide tilbud var danskerne altså klar til at slå til, da varehuset i Glostrup åbnede mandag morgen.

De første lagde sig i kø for over 50 timer siden. Det viste sig siden at være tre unge, friske mænd, der var kørt hele vejen fra Esbjerg.

Og dermed har tilbudsavisen gjort alt det, som Jesper Boysen drømte om - også selvom det koster ham dyrt.

»Vi synes selv, det er så hamrende godt, det her, og vi håbede, der ville komme mange, men der er jo langt fra at bygge en flot butik til at få kunderne til at strømme ind. Derfor lavede vi nogle fantastiske tilbud, og lad mig bare sige: Jeg har lavet mange tilbud i mit liv, men den tilbudsavis, vi har lavet her, slår alt, jeg har lavet før - med længder. Jeg har aldrig tabt så mange penge på varerne,« siger direktøren med et grin.

Læs også:

Da BT talte med ham mandag morgen, havde Power udsolgt af fire varer fra tilbudsavisen: Macbook Pro, Macbook Air, Samsung Galaxy S6 og en Moccamaster-kaffemaskine.

Men…:

»Ingen skal være bekymrede. Vi er i fuld sving med at finde på nye tilbud, og lige så snart jeg har fundet vores salgschefer, der sidder og arbejder med vores indkøbere, får vi lagt nogle rigtigt gode, nye varer ind. Vi kommer med en spandfuld nye tilbud i løbet af dagen,« lover Jesper Boysen.

Læs også:

Det er den norske Expert-koncern, der står bag den nye Power-kæde. Udover varehuset i Glostrup åbner Power snart i det nye shoppingcenter BIG i Herlev og i Rosengårdcentret i Odense.

Planen er, at der inden for fem år skal være 25-28 Power-varehuse i Danmark.

Andre læser også