En ung dansker er godt tosset på sit rejseselskab, som han ikke mener hjælper ham eller familien, der lige nu er fanget på gaden, efter et jordskælv ramte ud for øen Kos i nat.

Det skulle ellers have været den helt store fejring af, at Jannik Kjær på mandag fylder 25 år. Men i stedet har rejsen til Kos siden ankomsten natten til torsdag udviklet sig til en mareridts-ferie, lyder det.

Jannik Kjær tvivler på, at han kommer til at få en god fødselsdag på mandag.
Jannik Kjær tvivler på, at han kommer til at få en god fødselsdag på mandag.
Vis mere

Den 25-årige dansker, der til daglig studerer international handel og markedsføring i Odense, er med sin kæreste, søster og forældre på den græske ferieø. Natten til torsdag blev familien sat af ved det hotel, som de siden februar har drømt om at nyde livet på i en uges tid. Men i hotellets reception blev de fem danskere mødt med beskeden om, at der ikke var plads til dem.

Denne nedslående besked ventede familien, da de skulle tjekke ind på deres bestilte hotel.
Denne nedslående besked ventede familien, da de skulle tjekke ind på deres bestilte hotel.
Vis mere

I stedet blev de kørt til et andet hotel, der slet ikke levede op til forventningerne. Eksempelvis er der ingen pool.

Og med jordskælvet i nat er situationen gået fra utilfredsstillende til decideret dårlig, lyder det fra Jannik Kjær, da BT taler med ham over telefonen.

»Lige nu står vi ude på gaden. Der er stadig efterskælv, så vi må ikke gå ind på hotellet. Jeg så, at vores loft på værelset var flækket, og alle ydermurene på hotellet har også slået revner,« siger han.

Sådan ser facaden på det hotel, familien blev kørt til, da det bestilte hotel var overbooket, ud nu efter jordskælvet.
Sådan ser facaden på det hotel, familien blev kørt til, da det bestilte hotel var overbooket, ud nu efter jordskælvet.
Vis mere

Jannik Kjær fortæller, at han har ringet til rejseselskabet, Sunweb, utallige gange siden, han og familien fik den nedslående melding om, at de ikke kunne komme ind på det hotel, de har betalt for.

»Jeg har ringet og ringet, og når jeg endelig kommer igennem til dem, så får jeg bare det svar, at de ikke kan love, hvornår de finder et hotel til os. De siger, de arbejder på sagen, men det har de nu gjort siden torsdag morgen. Og efter jordskælvet er det ikke blevet bedre, så vi er ved at miste modet. Det er den dårligste kundeservice, jeg nogensinde har oplevet,« siger Jannik Kjær.

Pressekontakt hos Sunweb, Deniz Jensen, siger til BT, at han ikke kender den konkrete sag, og at han derfor ikke vil kommentere kritikken fra Jannik Kjær. Han fortæller fredag formiddag, at rejseselskabet har travlt med at løse andre problemer med gæster, der har problemer med deres hoteller efter at jordskælvet, der ramte med en styrke på 6,7 på Richterskalaen, har hærget især på Kos men også på den tyrkiske vestkyst.

»De (familien Kjær, red.) er ikke de eneste. Der er gæster, der har problemer med deres indkvartering, og det er det, vi fokuserer på lige nu,« siger Deniz Jensen.

Pressechefen oplyser, at Sunwebs guider er udfordret i forhold til at nå frem til deres kunder af, at flere biler og scootere ikke kan køre som følge af skader, der er sket på grund af jordskælvet.