Enlig mor til fire på kontanthjælp: Tania har aldrig haft et arbejde

29-årige Tania Niebuhr fra Brøndby Strand blev mor tre måneder før sin 17 års fødselsdag. I dag er hun enlig mor til fire og har aldrig været en fast del af arbejdsmarkedet.

- De mænd, som jeg har været sammen med, har ment, at det var bedst, hvis jeg gik hjemme, siger hun.

Tania Niebuhr oplyser, at hun næsten hele sit voksenliv har været på offentlig forsørgelse. Kun i korte perioder har hun haft job. I 2008 tog hun den et-årige HGV-uddannelse, men mangler elevdelen for at blive færdiguddannet. Siden 2009 har hun været en fast del af kontanthjælpssystemet.

Læs også: Enhedslisten: Tania får ikke for meget i kontanthjælp

Læs også: Enlig mor til fire på kontanthjælp: Tania får 23.000 i støtte efter skat

- Det er et hårdt system at være i. Man bliver kastet rundt. I sommer fik jeg stress og måtte sygemeldes. Der røg jeg ned med nakken, men nu er jeg ved at være ovenpå igen, siger hun og understreger, at hun gerne vil have et arbejde, men at det er svært at finde et og svært at forene tilværelsen som enlig mor til fire børn med et job.

Samtidig mener hun, at hun godt vil kunne mærke det rent økonomisk, hvis hun havde et arbejde, selv om hun vil blive skåret i boligstøtte, og selv skulle begynde at betale for daginstitutioner.

FAKTA: Kontanthjælp: Så meget kan man få

- Dem, jeg kender, kan godt mærke forskel. Det giver noget ekstra at have et arbejde, siger Tania Niebuhr og oplyser, at hun har søgt ‘lige knap 500 stillinger’ - hovedsagelig indenfor kontorfaget.

Afstemning


HVAD MENER DU? DELTAG I DEBATTEN PÅ FACEBOOK HER

Læs også:

Din kommentar

Kun navn bliver vist i forbindelse med kommentaren.
Dog skal alle felter med * (stjerne) udfyldes.
Kommentarer

http://www.bt.dk/danmark

Skrevet af Mary Smith, Lørdag den 11. maj 2013, 05:45

Hej folk,

Jeg Mary Smith fra United State, jeg ønsker jer alle til at hjælpe mig med at takke hr. John Lucy for, hvad han gjorde for mig og min familie, jeg havde aldrig troet, at der stadig er folk derude, som kan udlåne lån med ud beder om meget , men til min overraskelse han er en legit lån lender.So, hvis du er derude på udkig efter et lån af nogen art, vil jeg gerne have dig til email johnlucyloaninvestment@yahoo.com for mere information om, hvordan du anvender, og jeg er sikker på, at du får dit lån og være så lykkelig som mig og min familie har vist sig at være på grund af John Lucy Hjælp med et lån.

Jeg ønsker jer alle lucks og også hjælpe mig takke Ham for at redde mig og min familie fra fattigdom.

Thanks
Mary Smith

børnepenge

Skrevet af erik bøgh larsen, Lørdag den 23. februar 2013, 15:31

er er fællesindkomsten over 400,000 kr så fjern tilskudet.
til joachim b olsen hvad fanden er liberal alliance,dine forkvakledeudgydelser har sku ikke noget med liberalitet at gøre,du er selvbestaltet pauseklovn,og ikke andet.
mvh fra fastlandet.

GODT NYTÅR TANIA

Skrevet af Peter, Mandag den 31. december 2012, 08:52

Ønsker Tania et godt nytår. Så kan vi hårdt arbejdene skatteydere forvente at der er sat til hævelse i ovnen med ankomst om 9 mdr ????????????

Godt nytår til alle debattører

Hvor er fædrene henne?

Skrevet af Fru Andersen, Mandag den 31. december 2012, 04:48

Kan ikke lade være med at tænke, hvorfor en kvinde som Tania har fået 4 børn, når hun ikke har lært at forsørge sig selv med et job/uddannelse. Hvor er fædre til børnene henne, så de kan betale mere til hendes børn.
Det er jo vildt at man sætter 4 børn i verden og så være alene om alle udgifter som mor.

SÅ ER DET NOK !!!!

Skrevet af Per, Søndag den 30. december 2012, 19:39

Tania: Jeg er ikke fattig, men kan ikke undvære noget

HVAD ER FANDEN ER DET FOR EN MØGTØS ??? Lille dame : Der er mange der går på arbejde og MÅ undvære ulandrejser. Du er da begrebet af en . SNOT FORKÆLET MØGTØS.
Du har kun råd, fordi der er så mange TOSSER i danmark ( ink mig ) der arbejder hverdag. Vi kan knap holde røven oppe på os selv, men vi holder røven oppe på sådan nogle KÆLLINGER som dig over skatten. Sæt de ydelser ned NU !

Joachim B. Olsen fordrejer sagen!!

Skrevet af Kaptajn, Søndag den 30. december 2012, 16:59

jeg mener det er ganske grotesk at skulle læse Joachim B. Olsen udtale sig om kontant hjælp. Han fordrejer alle tal og snakker om at Tanja for alt for meget i kontant hjælp, men faktum er at det er ydelserne som er høje, Boligsikring og friplads (bland andet) Faktum er at Tanja "kun" for 13000 i kontanthjælp.
Jeg forstår ikke kritikken fra Joachim B. Olsen, hvis Tanja havde et arbejde og fik 12-13000 kr udbetalt ville hun stadig få ydelser fra staten og det ville også løbe op, måske ikke i sammen omfang med det er altså ikke væsentligt mindre. Det sku pinligt at en folkevalgt politiker kan fordreje tingenes tilstand så meget. Jeg havde en forventning om at en politiker som går så meget op i sagen ville havde mere styr på sandfærdige ting. En anden ting er at Joachim B. Olsen mener vi burde sammenlignes os med Sverige (blandt andet) på netop kontanthjælp men igen faktum er anderledes. Der er så meget forskel på husleje i Sverige og Danmark, EL, osv. Det jo idioti af Joachim B. Olsen med sin forskruet tankegang og sine måde at håndtere argumentation på. Joachim B. Olsen sagde at hun fik over 30000 kr i Kontant hjælp og det passer slet ikke. Utoligt!!!!!!

Det er fordi

Skrevet af Madsen, Søndag den 30. december 2012, 17:10

Det er fordi han regner YDELSERNE MED : Børnecheck, Børnebidrag, boligstøøte, friplads osv. Kontanthjælp og alle disse ydelser, og så som andre offentlige ydelser/Indkomster, kommer fra den samme kasse : STATSKASSEN, og det er din og min pengepung.
Det er ikke de 13.700 kr, der er problemet. Den er da rimelig, det er alle de ydelser, og dem vil han have ryddet op i. Så vidt jeg har forstået det, efter en lille snak med ham. Jeg er ikke enig med ham i alt, men HER er jeg nu enig.
Jeg foreslog at man afskaffede Børnechecken og så må man selv betale og sit eget ansvar for egne børn. Det mente han var en god ide.

Der er sikkert meget mange unge ikke rigtigt fatter.

Skrevet af Philip, Søndag den 30. december 2012, 16:07

Der er sikkert meget mange unge ikke rigtigt fatter.

1.Man laver ikke børn før man har en lejlighed og råd til selvforsørgelse.
2.Man sparer selv op til indskud evt lån i bank.
3.Man forsørger selv sin familie med sin løn.
4.Bor man hjemme hos far og mor hjælper man til med alle praktiske ting feks vask,mad,rengøring,havearbejde hvis hus,samt tilskud til kosten ud af udbetalt bistand.

Da jeg var 20-21 år havde jeg 2 jobs,1 fuldtid + 1 andet som Vicevært + bil og forsørgede hele familien.

Nu da der ikke er jobs til alle i DK holder man sig i ro og søger det der er,og hvis man bor hjemme uden job lader man være med at starte vanvittige projekter såsom egen lejlighed,børn og dyre lån og lignende som der ikke er råd til uden penge.

Det skal lige nævnes at

Skrevet af Philip, Søndag den 30. december 2012, 16:57

Da jeg var 20 år havde jeg allerede arbejdet med forskelligt i de foregående 8 år hvilket vil sige at jeg startede med at arbejde som 12 årig ved siden af min skole gang hvilket var fuldt lovligt dengang i modsætning til nu hvor man skal være fyldt 13 for overhovedet lovligt at arbejde og 16 hvis man skal arbejde med diverse maskiner.

Ja livet var meget lettere for den med gåpåmod til at prøve og lære nye ting eftersom man ikke skulle have certifikat til dit og dat men kunne feks bare vade ind i en virksomhed og starte som Truckfører næste dag når og hvis et sådant job lige var ledigt og så ellers bakse rundt me flere tons hver dag uden problemer for dem der brugte hovedet og tænkte sig om med hensyn til hvad de foretog dem.... der må åbenbart have været for mange tumper siden det blev indført med alle disse certifikater til alt mellem himmel og jord.

INGEN TILSKUD/YDELSER

Skrevet af Olsen, Søndag den 30. december 2012, 14:22

Jeg tænker :
Afskaffelse af børnecheck til ALLE, fordi man allerede har børnebidraget.... Altså lade forældrene betale selv. På den måde kommer danskerne, til selv at tage ansvaret for deres eget fri valg : Børn.
INGEN tilskud/ydelser til kontanthjælpsmodtagere, men kun til de enlige hårdtarbejdene danskere, med børn.
Mon så ikke sådan en som Tania ville yde for samfundet ?
Det ville da gøre det retfærdigt :
Man skal yde før man kan nyde.....

sørgeligt eksemplar af menneskeracen

Skrevet af j Andreasen, Søndag den 30. december 2012, 13:04

hvad fanden tænker denne kvinde på, er hun vokset op i 40érne hvor kvinden som en naturlig ting gik hjemme ?

Mine mænd ville have jeg gik hjemme. Har hun overhovedet nogen selvstændige tanker eller er hun bare som den tankeløse ko der står ude i en stald og ingen mulighed for at bestemme noget som helst.

Vi er et samfund af borgere der har nogle rettigheder og pligter, denne enlige mor har kun en tanke her i livet og det er at rage til sig selv og intet udføre for samfundet, hun er en skamplet på Danmark befolkning.

Hun har aldrig ydet noget til samfundet hun har aldrig arbejdet hun er en samfundsnasser af rang.

At brøndby kommune yder kr 4.000 om måneden i boligsikring til en 120 kvm stor lejlighed fortæller noget, hvor stor en magt røde idioter landet over desværre har fået.

Jeg har selv haft en moster der boede alene de sidste 28 år af sit liv i en 110 kvm stor lejlighed som fik hvad der svarer til bologsikring på kr 3.000 månedligt, hvilket i alt svarer til udbetalt boligsikring på over 1 million kr. gennem 28 år.

Dette var Københavns kommune der år efter lod stå til.
Københavns kommune burde have sagt til hende, du bor i Urbanplanen og skal nu slå op, ar du er intresseret i en mindre lejlighed på max 65 kvm og bytte med en familie der har råd til huslejen.

MEN NEJ LUDDOVNE KOMMUNALT ANSATTE GJORDE INTET GENNEM 28 ÅR OG DER ER 10.000 AF LIGNENDE SAGER LANDET OVER, HVOR OS DER BETALER SKAT, BLOT BETALER SÅ ARBEJDSLØSE OG KOMMUNALT ANSATTE IKKE FORETAGER SIG EN SKID FOR AT RETTE OP PÅ SITUATIONEN. ´

Fyr 30% af disse offentlige ansatte for de er ikke 3 potter pis hver.

Svar til Jønne

Skrevet af Jan Pedersen, Søndag den 30. december 2012, 11:54

Hej Jønne

Dejligt med lidt respons på min mening - men jeg ganske almindelig borger og skatteyder i det danske samfund.

Jeg har således ikke en redaktionschef at gøre glad - men forhåbentlig en masse medborgere - der ligesom jeg føler sig krænket over at opleve ressource anvendelsen og at det faktisk er muligt med brug af offentlige midler at leve på samme niveau som mennesker der hver dag yder en indsats.

Jeg håber Tania har fået noget at tænke over - men jeg har min tvivl hvorvidt hendes dårlige moral er så fremherskende - at hun ikke vil forstå at mange er stødte.

Er vi ikke alle med børn "NASSERØVE" ?

Skrevet af Madsen, Søndag den 30. december 2012, 10:28

Hejsa
Jeg hører der er nogen der har kaldt Tania her en NASSERØV.
Jamen jamen jamen : Lægen på Frederiksberg eller kassedamen i fakta, får jo også børnecheck. Alle med børn får børnecheck.
Er os med børn i virkeligheden så ikke nogle NASESRØVE ?
Jeg går ind for en afskaffelse TOTALT af børnechecken. Nu er det på tide at vi SELV betaler og tager ansvar for vores børn, som vi SELV har valgt at "Fabrikere" Jeg har ikke valgt at lægen eller kassendamen får børn. Hvorfor skal JEG eller fru Nielsen eller hr Jørgensen tage ansvar og betale via skatten for alle os andres børn ? Så må vi forældre SELV tage et ansvar og betale selv. Dette hedder "Børnebidrag" Hvorfor skal os med børn, have betalt hele 2 gange : Børnecheck og børnebidrag ( Jeg kalder det forædre/fædrebidrag )

jamen de betaler i det mindste skar til fælleskassen

Skrevet af j andreasen, Søndag den 30. december 2012, 13:14

denne fødemaskine vi taler om her betaler intet og er ligesom Dovne robert et samfundsnul der ingen interesse har i at yde men kun nyde.

Hun er samfundsnasser af værste skuffe.

j andreasen, Søndag den 30. december 2012, 13:14

Skrevet af Philip, Tirsdag den 1. januar 2013, 04:46

Hvis du og andre ikke ved det så betaler ALLE skat også kontanthjælpsmodtagere.

GU VIL JEG DA EJ

Skrevet af Lise, Søndag den 30. december 2012, 16:56

Ja DET er hun J Andeasen.
Jeg tjener så lidt mere end en kassedame i netto, men Tania tjener øh.... får sgu mere end jeg gør, og det fordi jeg ingen børn har.
Skal jeg som knokler fra 7-16 hverdag (undtaget weekender) og ikke har nogen børn, tage ansvar og betale for alle danskernes børn ??? Arbejdenes, som ikke arbejdenes ? GU VIL JEG DA EJ ! Ta selv ansvar for jeres eget valg, og betal jeres børn selv. Jeg har set hvordan man vælter ind i butikkerne, når den her Skattekrone betalte børnecheck kommer. Så skal farmand have en boremaskine,eller andet "Legetøj"! og moar skal have nyt tøj, parfume mm mm. Nøj hvor mine kollegaer skriger op om, hvad de skal købe til sig selv, når den check kommer. Den check er ikke til forældrene, men beregnet til børnene, som kun får meget lidt eller ingenting. Det er ren og skær misbrug. Jeg er enig : Ud med den børnecheck og betal selv for jeres børn.
I skulle have tænkt på hvor dyre de er i drift, inden i fik dem !

En tilføjelse

Skrevet af Madsen, Søndag den 30. december 2012, 10:33

Egentligt syntes jeg, at kontanthjælpsbeløbet på de der lidt over 13.000 er passende for en forsørgende modtager, MEN problemet er jo alle de TILSKUD/YDELSER de får oveni. Det må altså høre op. Det dræner statskassen og måske kunne vi slippe af med strømmen af "Fattigdoms/Bekvemmelighedsflygtninge" Ved at afske noget af alt det man oveni kontanthjælpen ?

Retter

Skrevet af Madsen, Søndag den 30. december 2012, 10:37

Der skal stå : Ved at AFSKAFFE noget af alt det :O)

Stress af at være i kontanthjælpssystemet...

Skrevet af Jesper, Lørdag den 29. december 2012, 21:10

og efterfølgende sygemeldt fra kontanthjælpssystemet, seriøst????

Jeg troede ikke min retfærdigshedsfølelse som skatteyder kunne blive mindre, men nu har den da lige sat ny bundrekord.

Stress af at være i kontanthjælpssystemet...

Skrevet af Jesper, Lørdag den 29. december 2012, 21:10

og efterfølgende sygemeldt fra kontanthjælpssystemet, seriøst????

Jeg troede ikke min retfærdigshedsfølelse som skatteyder kunne blive mindre, men nu har den da lige sat ny bundrekord.

Alt for meget

Skrevet af Anette, Lørdag den 29. december 2012, 19:45

Jeg har været på arbejdmarkedet siden 1970, og min løn idag er 24000,00 kr. før skat....Så jo , selvfølgelig får du for meget..At du har 4 børn og er enlig mor er sgu da dit eget valg.. Hvad havde du forestillet dig at den danske befolkning ville sige. eller gøre?...Klappe i hænderne.

Tjah...

Skrevet af Pedersen, Lørdag den 29. december 2012, 17:52

Jeg vil mene, at har man vilje til at spare,- hvilket det ikke lyder til i dette tilfælde,- så vil man i det mindste prøve at finde en billigere lejelighed,- det må kunne lade sig gøre,- for 10.000 kr er godt nok dyrt,- dertil kommer vel el,etc.? Mærkeligt, at den unge dame ikke har fået det at vide, eller tænker på det,- da hendes ydelser derved kunne bringes en del ned!

Pedersen, Lørdag den 29. december 2012, 17:52

Skrevet af Philip, Mandag den 31. december 2012, 03:23

Ja en gammel normal lejlighed til ca 5000 kr pr måned eller mindre kan være udmærket og der er ingen grund til at hvert barn har eget værelse hvorimod køjesenge kan være helt fint m 1 værelse til deling 1 stue 1 soveværelse til den/de voksne samt køkken og bad M a o en 3 værelses lejlighed.
Naturligvis vil der være et højt støj niveau men det er man jo selv skyld i ved at sætte 4 børn i verden.

Er man på feks 3 ugers ferie bliver og skal al udbetaling af kontanthjælp stoppes efter de sociale regler der er fastsat og gældende for alle.

3 ugers ferie til Tyrkiet koster 30 000 kr hvis vi siger en billet pris for en uge på 2000 kr x 3 = 6000 kr x 5 = 30 000 kr i nu priser hvilket sikkert er mere i ferie sæsonnen.
Formue
Du kan ikke få kontanthjælp eller starthjælp, hvis du eller din ægtefælle har formue. Kommunen ser dog bort fra beløb på op til 10.000 kr. per person.
https://www.borger.dk/Sider/Kontanthjaelp.aspx

Så hvis ovenstående er tilfældet har Tania begået socialt bedrageri ved at undlade at oplyse om at hun havde 20 000 kr mere end den lovlige formue på 10 000 kr samt ved at forlade landet samtidig med der modtages kontanthjælp.
Og hvis der kan lægges 2500 kr til side hver måned skulle der måske ses på hvordan det kan lade sig gøre på kontanthjælp og uden at lave sort arbejde eller modtage anden betaling eller penge iøvrigt.

Ja hvis man lever for godt og har for mange penge på kontanthjælp er det nok en god ide at holde lav profil og flyve under radaren fremfor at stille sig op i pressen eftersom det på ingen måde hjælper dine medsøstre men skader dem meget.

Det er ren gavebod at være i Danmark

Skrevet af C Hansen, Lørdag den 29. december 2012, 16:35

Hvorfor har sådan en kvinde ikke færdiggjort sit uddannelsesforløb - man skulle da mene, at hun har al den tid i verden til at få det gjort. Tænker at børnene er i skole/institution og det kunne hun så passende selv være i samme tidsrum. Hvad er det for en holding...??? Ikke mindst, at det er svært at få livet som enlig mor til 4 til at gå op med et arbejde... Hvad gør andre - det er ren SLENDRIAN!!! Det er et hårdt system at være i siger hun ... SÅ GØR DOG NOGET FOR AT KOMME UD AF DET!!! Hvor der er vilje er der vej ...!!! Ih altså :-(

Wauw "Jan Pedersen"

Skrevet af Jønne, Lørdag den 29. december 2012, 15:28

Flot indlæg.

Jeg er sikker på din redaktionschef sidder og gnider sine små hænder.

Social arv?

Skrevet af Jan Pedersen, Lørdag den 29. december 2012, 15:00

Hvad fanden bilder hun sig ind? Fødemaskinen bidrager ganske vist til til at den danske arbejdsstyrke opretholdes - og dog - for hun er jo i gang med at opdrage 4 børn til at det ikke kan betale sig at arbejde. Hun mener det er en ret at rejse på ferie for bl.a. mine skattekroner.
Godt gået Joakim og fortsæt for samfundets skyld med at sætte fokus på de sociale snyltere - der udover at få opmærksomhed ikke bidrager med noget som helst til samfundet.
Et forslag fra mig vil være, at samfundet passer hendes børn, mens hun ligesom alle vi andre tjener penge til det daglige underhold.
Iøvrigt tror jeg der er mange erhvervsaktive der er nødt til at vælge ferie fra - simpelthen fordi de ikke har råd.

Hvor er fædrene

Skrevet af Thomas , Lørdag den 29. december 2012, 14:06

Hvorfor er det lige at samfundet skal betale for de fædre, hvorfor betaler de kun 8000 årligt for deres børn. Hvorfor er det lige at samfundet skal betale for dem.
Hvis man idag skulle sende regningen til nærmeste familie istedet for alle os andre, kunne det være at man tænkte sig om.

Hun pudser næse i min selvangivelse. Fy for satan en nasser....

Svineri

Skrevet af Christoffer, Lørdag den 29. december 2012, 12:41

Jeg er 19 år. Jeg arbejder 37 timer om ugen og har arbejdet siden jeg var 16 år.
Hvordan kan det passe at jeg skal tjene penge til en snylter som hende?

Harme

Skrevet af SRP, Lørdag den 29. december 2012, 10:43

Når man som jeg kender pigebarnet personligt, og er vokset op med hende, så ved jeg at de valg hun har taget er helt bevidst, hun dyrket de fleste fyre der var, 4 unger med 3 mænd siger vist bare det hele. Så vil jeg sige at det der med at fædrene har ønsket hun gik hjemme, det er jo en kæmpe løgn, det er jo ikke mænd fra 50' vi taler om hvor at han sku forsørge familien og hun skulle være husmor. Hun gad ikke arbejde, hvorfor sku man også det da de første børn blev født da hun boet hjemme hos sin mor. så børnene bliver en ren pengemaskine, så hvorfor stoppe ved 1 eller det andet barn, næ vi skal da have flere, i stedet for lige at overveje om man ikke skulle tage en uddannelse først inden barn 3-4 kom.. det ville måske havde været en nemmere situation at være i.

Det pisser mig af at vi som arbejde 37+ timer om ugen, for at få det til at fungere skal blive til grin på den her måde! der er noget galt i DK når man på overførsels indkomst kan tage på ferie, det er ikke en menneske ret at man skal det, mændene har vel heller ikke råd til at de yderlser de skal betale så de kommer vel også fra staten! ja vi skal hjælpe med tag over hovedet, tøj på kroppen og mad, men ikke smøger, fjernsyn, internet m.m, så må man læse en bog i stedet. eller få sig et job så man selv kan betale for den slags goder. det er bare for nemt at vi ikke stille krav selvom man har børn eller ej, det har jo været deres eget valg, men det skal ikke komme os så meget til byrde!

Hvordan kan man sige at man har fået stress af at møde op på komunnen til samtaler, hvordan skal hun nogensinde klare sig i den "virkelige" på arbejdsmarkedet.

SRP, 10:43

Skrevet af Philip, Lørdag den 29. december 2012, 15:57

"Hvordan kan man sige at man har fået stress af at møde op på komunnen til samtaler, hvordan skal hun nogensinde klare sig i den "virkelige" på arbejdsmarkedet"

Det skal jeg sige dig my friend:

Er man en arbejdssky person er det ret stressende at skulle finde på en ny historie hver gang der er samtale for at gøre det muligt at holde sig fri for at blive sendt på kursus eller i arbejde.

Og det er jo netop det regeringen i deres naivitet spiller på ved at stresse de arbejdsløse der jo således bliver skåret over en kam som arbejdssky elementer der bare skal piskes ud på et arbejdsmarked hvor der bare ikke er arbejde nok til alle hvilket åbenbart ikke er fiset ind på lystavlen hos regeringen endnu.

Og ved at "finde" sådan nogle som Tania og bruge som exempel på hvordan arbejdsløse og bistandsklienter er gør at de kan piske en folkestemning op og få opbakning fra alle de naive der går på arbejde og som tror at det hele er en dans på roser og at de arbejdsløse får i hoved og r.. så de kan forsøge på at sænke kontanthjælpen med hjælp fra pøblen.

Hvorimod de mere klart tænkende ikke vil sænke kontanthjælpen ud fra nogle få extreme exempler på den menneskelige race eftersom de udmærket godt ved at der ganske enkelt ikke er arbejde nok til alle de arbejdsløse hvorved det er spild af tid at beskæftige sig med at ændre bistands systemet når der er langt vigtigere opgaver feks at finde ud af hvordan de kan komme i arbejde ved feks at lave store bygge og anlægs arbejder eller renoveringer af skoler og offentlige bygninger hvilket vil adstedkomme at der vil blive arbejde til mange fag lige fra bygge til transport mv.

Få BT i 3 mdr. for 199 kr./md. Samlet pris 597 kr. – spar 752 kr.!

Gode tilbud på rejser, underholdning, vin og meget mere!
Tilmeld dig BT SHOPs nyhedsbrev. Klik her