Tøjkoncernen Bestseller dropper Gourmiddag som leverandør til sine kantiner og trækker sig samtidig ud af cateringvirksomheden, hvor man har haft en ejerandel på 49 procent.

Medarbejderne i Bestseller skal i den nærmeste fremtid indstille sig på forandringer i middagsbuffetten i frokoststuen.

Tøjkoncernen dropper således sin hidtidige leverandør, Gourmiddag, som man tilmed har haft en ejerandel i på 49 procent, skriver Børsen.

Beslutningen er et led i Bestsellers spareplan, der blev iværksat i efteråret som følge af et sløjt årsregnskab, der var det ringeste i mange år. Bruddet markerer afslutningen på tre års samarbejde, og Peter Cramon Mosegaard, der står i spidsen for Gourmiddag, fortæller, at det var prisen, der i sidste ende adskilte parterne.

»Jeg vil gerne noget, der er lækkert, men det koster selvfølgelig lidt mere. Jeg fokuserer på, hvornår sellerierne er spæde og lækre, og det er der nok nogle andre, der ikke fokuserer så meget på,« siger Peter Cramon Mosegaard til Børsen.

Han står nu overfor en større opgave med at skaffe opgaver og kunder, eftersom Bestseller aktuelt udgør 90 procent af omsætningen.

Mogens Werge, kommunikationsdirektør hos Bestseller, fortæller til Børsen, at man skifter leverandør for at spare penge.

De to fortsætter samarbejdet frem til udgangen af februar, hvor Peter Cramon Mosegaard vil nedlægge Gourmiddag og starte et nyt selskab, der kan fortsætte på det vanskelige cateringmarked.