Omkring 700 danskeres feriedrømme er blevet til et mareridt, efter Hansen Rejsers konkurs i juli. Først røg ferien - og nu må de også vinke farvel til de penge, de havde betalt for ferien hos Hansen Rejser.

Sådan lyder den nedslående melding fra advokat Jens Pontoppidan, der er kurator i sagen om det nordjyske rejsefirmas bankerot.

»Der bliver ingen penge til nogen af kunderne, hverken helt eller delvist,« siger Jens Pontoppidan fra Advokathus Nord til Finans.dk.

Over 250 kunder havde rejst krav om en erstatning på i alt 1,7 mio. kroner hos Hansen Rejser, men de ender i stedet med en lang næse.

Det skyldes, at Hansen Rejser ikke var registreret hos Rejsegarantifonden, som giver kunderne erstatning i tilfælde af, at rejsen aflyses på grund af en konkurs.

Har du oplevet at miste dine penge hos Hansen Rejser, så tip BT på 1929@bt.dk

Opgørelsen af konkursboet viser, at Hansen Rejser kun havde værdier for 240.000 kroner, da nøglen blev drejet om først i juli måned. De penge skal dække betalingen til kuratoren og en af rejseselskabets i alt fire medarbejdere, som har anmeldt et lønkrav på 250.000 kroner.

Derfor er der ikke en rød reje tilbage til selskabets kunder og de hoteller, som endte med at stå med tomme værelser som følge af konkursen.

Hansen Rejser, der var ejet af direktør Carsten Johnny Hansen, arrangerede kør selv-ferier til en række europæiske lande.

Ifølge Finans.dk har kuratoren Jens Pontoppidan endnu ikke fundet oplysninger, der giver anledning til at melde Hansen Rejsers ledelse til politiet.