Ved du noget om sagen, eller har du oplevet en lignende episode? Så hører BT meget gerne fra dig. Send en mail til 1929@bt.dk eller skriv en besked til os her på Facebook.

Carina Isager troede ikke sine egne øjne, da hun pludselig blev vidne til et lufthavnspersonales hårdhændede omgang med passagerernes bagage. Derfor filmede hun hændelsen, som hun efterfølgende lagde på Facebook.

Men nu tager danskerne lufthavnspersonalet i forsvar og skælder i stedet ud på sig selv og hinanden. Det sker på BTs Facebook-side, hvor artiklen om Carina Isager er blevet delt og kommenteret flittigt.

I videoen ser man en bagagemedarbejder, der ligge på knæ oppe i et flys bagagerum og skubbe kufferter ned i en bagagevogn, så kufferterne faldt flere meter. Enkelte af kufferterne bøjer af på vognen og falder yderligere et par meter ned på den hårde jord.

Men i kommentarfeltet til artiklen mener flere, at man hellere skulle se indad. Flypassagererne bliver nemlig for egoistiske, når de pakker kufferten og glemmer, at nogen skal fragte de mange kilo videre op i flyet, efter bagagen er blevet checket ind, lyder det.

Derfor må man forvente, at der ikke er overskud til at løfte kufferten nænsomt, hvorfor man må pakke den på en sådan måde, at de skrøbelige sager ikke kan rasle rundt.

'Det er arbejdsforholdene som der er noget galt med! Folk vil gerne ha billige flybilletter og hurtigt ha deres bagage når de lander! Hvad havde de ellers forventet! De vejer ca 20+kg! Så må folk pakke deres vigtige sager i midten! - de ligger af røvens til i de små rum!' skriver Facebook-bruger Simone Tudborg Wander.

Hun bliver bakket op af Jesper Skoubo Kjeldsen, der også spår, at passagererne ville blive mere endnu mere sure, hvis de måtte vente længere på bagagen, fordi den var blevet fragtet på en nænsom måde.

'Det sker med alle flyselskaber og alle lufthavne... For vi står jo inde ved bagagebåndet, og brokker os helt sindssygt og urimeligt, hvis ikke alle kufferter er på båndet, INDEN vi står der! Så vi er nok lidt selv skyld i måden vores bagage bliver håndteret på!' skriver han.

Langt de fleste tager medarbejderen i forsvar og mener, at han jo blot gør det så godt, som han kan inden for de rammer, hans arbejdsgiver har givet ham.

Og Carina Isager fortæller da også, at hun ikke er ude på at hænge nogen ud med sin video.

»Jeg vil gerne understrege, at det selvfølgelig ikke er personen, jeg går efter. Jeg ville gerne vise SAS, hvilke forhold, de lader deres medarbejdere arbejde under, som jeg ikke synes er acceptabel. Den her behandling af bagage er hverken acceptabel for passagererne eller personalet.«

Grunden til hun delte videoen i første omgang var, at hun gerne ville have, SAS skulle se, hvad der foregik. Hun undrer sig også, for hos SAS betaler passagererne en smule mere for billetterne og skal oven i købet betale for at få deres bagage med i flyet. Derfor stiller hun spørgsmålstegn ved, om det virkelig er det image, SAS ønsker.

På Carina Isagers opslag var SAS allerede lørdag ude at beklage håndteringen af bagagen.

Som en kommentar skriver de: 'Hej Carina! Vi har taget dette videre til vores kollegaer, som er ansvarlige for SAS' bagagehåndtering. Dette er naturligvis ikke standard og ikke ok.'

Ved du noget om sagen, eller har du oplevet en lignende episode? Så hører BT meget gerne fra dig. Send en mail til 1929@bt.dk eller skriv en besked til os her på Facebook.