Der findes mange kreative måder at udføre sit arbejde på, men det er ikke alle metoder, der vækker begejstring hos arbejdsgiverme. Det kan en reklame-omdeler fra Aarhus skrive under på.

Lørdag morgen blev han fanget på video, da han ifølge et øjenvidne flere gange tømte sin vogn, der var fuld af reklamer, i forskellige skraldespande i det centrale Aarhus.

Nu kan omdeleren se frem til en tilbundsgående undersøgelse af sagen, oplyser FK Distribution.

Ved 8-tiden gik et reklame-bud hen til opsamlingsstedet i Aarhus Midtby, fyldte sin vogn med de nyeste reklamer fra eksempelvis Jysk, thansen, Bilka, Aldi, Føtex, Inspiration, Fri Bikeshop, Bauhaus og Idemøbler.

Derefter gik uddeleren hen til en skraldespand og smed alle reklamerne ud. Dette gjorde han, ifølge det 26-årige øjenvidne flere gange.

»Der var flere hundrede reklamer. Da jeg begyndte at filme, havde han været i gang i noget tid. Han gik fra opsamlingsstedet direkte hen til en skraldespand, og så gik han tilbage, fyldte sin vogn igen og smed alle reklamerne ud,« siger han til BT.

Mange aarhusianere er på grund af omdeleren gået glip af de nyeste reklamer fra de kendte virksomheder, som har betalt for at få deres tilbudsaviser ud til forbrugerne.

Øjenvidnet, der arbejder som grafisk designer og som derfor ved, hvor lang tid det kan tage at lave en reklame, er forarget, over, at ‘hundredevis’ af reklamer er blevet smidt ud, inden de nåede forbrugerne.

»Det er helt vildt. Jeg er helt forarget,« siger øjenvidnet, der fra sin lejlighed kan se flere skraldespande og som derfor kunne filme reklame-omdeleren flere gange.

Hos FK Distribution, der skal sikre, at virksomhedernes reklamer lander i forbrugernes postkasser, er kommunikationschef Henrik Keller Jensen ked af lørdagens episode i Aarhus:

»Vi beklager meget eventuelle gener. Det er naturligvis ikke ok, at omdeleren smider reklamer i skraldespanden. Vi vil undersøge denne sag til bunds og sikre os, at episoden ikke gentager sig,« skriver han i en mail til BT.

Hvad siger I til jeres kunder, som ikke har fået deres reklamer bragt ud til forbrugerne?

»Kvaliteten i omdelingen er afgørende for os. Vi vil undersøge episoden til bunds og sikre os, at den ikke gentager sig.«

Se buddet smide flere reklamer i skraldespanden ved at klikke HER

(øjenvidnets identitet er bt.dk's redaktion bekendt)